Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Lokalny patriotyzm coraz ważniejszy przy wyborze produktów spożywczych

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 29 lipca 2014 09:45

Lokalny patriotyzm coraz ważniejszy przy wyborze produktów spożywczych

Grupa On Board przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu oraz firmy badawczej SW Research przebadała decyzje zakupowe Polaków. Respondenci jako najważniejsze czynniki przy zakupie produktów spożywczych wskazali: skład (53 proc.) oraz jakość (51 proc.), niewiele mniej – promocję (49 peoc.). Również w przypadku tej kategorii produktów, coraz większe znaczenie ma lokalny patriotyzm.

Ponad 41 proc. pytanych, stwierdziło, że chętniej wybierają produkty polskiego pochodzenia, ale już nie tak istotne wydają się być certyfikaty pochodzenia i jakości umieszczane na opakowaniach produktów. Jedynie 28 proc. uczestników badania stwierdziło, że taka informacja na opakowaniu skłoniłaby ich do zakupu oferowanego towaru.

Marka produktu, jako determinant wyboru konsumenckiego wskazywana była najczęściej przy zakupie artykułów sportowych (42 proc.) oraz często przy zakupie kosmetyków i odzieży (37 proc.).

Jeśli chodzi o rynek kosmetyczny, to aż połowa respondentów uznała, że najważniejsza jest jakość produktów, a oferowane promocje i producent są istotne dla niewielu ponad 30 proc. pytanych.

Okazuje się, że coraz bardziej popularnym źródłem informacji o produktach są Internet i znajomi. Opinie w Internecie są najważniejsze przy zakupie produktów elektronicznych i spożywczych (35 proc.) oraz umiarkowanie ważne przy zakupie artykułów sportowych (26 proc.), zaś 29 proc. badanych odpowiedziało, że zdanie bliskich jest dla nich ważne, zwłaszcza gdy zastanawiają się nad wyborem odpowiednich dla siebie kosmetyków.

- Różne czynniki decydują o wyborze produktów dla poszczególnych kategorii, ale niezmiennie - zawsze - liczy się dla polskiego konsumenta wysoka jakość, a niewielką wagę przywiązuje on do opakowania czy pochodzenia z zagranicy. Dlatego programy komunikacyjne powinny opierać na dowodach jakości, podkreślać, że marka oferuje to, co dla konsumenta dobre, może zdrowe, a niekoniecznie najładniejsze - podkreśla Małgorzata Majewska, Client Service Director departamentu Brand & Entertainment agencji On Board PR Ecco Network. 

Ponadto, bez względu na kategorię produktową, dość ważny jest dla konsumentów producent. Około 30% respondentów deklaruje, że dokonując zakupu, patrzy nie tylko na markę, ale i producenta. To niezwykle istotna informacja w kontekście nurtu działań z zakresu społecznej odpowiedzialności dużych przedsiębiorstw. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Agropaczka.pl 2014-07-31 09:40:10

    Z doświadczenia wiemy, że ankiety to jedno a praktyka pokazuje inaczej. Wszyscy mówią o zdrowej żywności i patriotyzmie a i tak kupują importowany syf po sklepach zamiast u lokalnego producenta.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.