Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Lotos chce otworzyć 30 stacji w tym roku

wnp.pl 10 marca 2015 09:46

W 2015 roku sieć stacji Lotos powiększy się o około 30 stacji, z których większość stanowić będą placówki ekonomiczne, działające pod marką Lotos Optima - powiedział nam Maciej Szozda, wiceprezes Grupy Lotos i dyrektor ds. handlu.

W 2014 roku Grupa Lotos uruchomiła w sumie 33 nowe stacje, a w samym czwartym kwartale minionego roku na rynku pojawiło się 8 nowych stacji Lotos Optima i 3 stacje Lotos w segmencie premium.

Jednocześnie jednak w minionym roku ostatecznie zakończone zostały umowy patronackie z 17 stacjami, a także rozwiązana została część umów franczyzowych, dlatego formalnie sieć stacji gdańskiego koncernu zwiększyła się jedynie o dwie stacje, z 439 placówek na koniec 2013 roku do 441 obiektów na koniec roku 2014.

- Zakładam, że tegoroczny wzrost o około 30 stacji będzie przyrostem netto, a więc już z uwzględnieniem ewentualnych stacji wypadających z naszej sieci franczyzowej - zastrzega wiceprezes Szozda w rozmowie z wnp.pl.

Jak podkreśla, Lotos nadal będzie w tym roku stawiał na rozwój sieci ekonomicznej, która w ciągu trzech i pół roku funkcjonowania osiągnęła liczbę 168 stacji. - Z tych 30 stacji większość stanowić będą właśnie placówki Lotos Optima - zapowiada.

Maciej Szozda nie ma wątpliwości, że w 2015 roku Grupa Lotos osiągnie zakładany w strategii cel 10 proc. udziału w rynku detalicznym w Polsce. Już w 2014 roku koncern szacował swój udział na powyżej 9 proc.

Jak zastrzega, wzrost udziału w rynku jest efektem nie tyle zwiększenia liczby stacji, ile raczej wzrostu sprzedaży paliw w przeliczeniu na jedną stację, a także poprawy efektywności segmentu detalicznego Lotosu.

W 2014 roku Grupa Lotos osiągnęła rekordowy zysk EBITDA detalu (z wyłączeniem odpisów na aktywach) w wysokości 95 mln zł, w porównaniu do 44 mln zł rok wcześniej, 39 mln zł w roku 2012 i 10 mln zł w roku 2011. Widać zatem systematyczny progres od momentu pierwszego wyjścia segmentu detalicznego na plus w 2011 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,26

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.