Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

LPP: Miesięczna sprzedaż z mkw. to 492 zł

Autor: PAP Biznes 17 maja 2017 12:55

LPP podało, że średniomiesięczna sprzedaż grupy na mkw. była wyższa o około 9,5 proc. rdr. i wyniosła 492 zł/mkw. Na koniec marca 2017 roku grupa LPP dysponowała 1.671 w sklepami w 18 krajach o łącznej powierzchni 913,9 tys. mkw.


Grupa LPP miała w I kwartale 2017 roku 117 mln zł straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 65,6 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik jest zgodny z wcześniejszymi szacunkami spółki. Strata operacyjna wyniosła 109 mln zł wobec 63,9 mln zł straty rok wcześniej. Zysk brutto na sprzedaży wzrósł do 620,6 mln zł z 541,8 mln zł przed rokiem. Marża brutto wyniosła 45,6 proc. wobec 46,1 proc. przed rokiem. "Stabilność marży brutto r/r została osiągnięta dzięki wprowadzeniu nowej polityki zarządzania towarem oraz poprawie kolekcji" - napisano w raporcie grupy.

 Koszty sprzedaży wzrosły do 660,1 mln zł z 547 mln zł, a koszty ogólne do 59,1 mln zł z 48,2 mln zł przed rokiem. "Wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu (SG&A) był wynikiem wyższych kosztów sklepów i centrali jak również niskiej bazy I kwartału 2016 roku. Wyższa dynamika wzrostu kosztów operacyjnych od wzrostu zysku brutto na sprzedaży spowodowała wygenerowanie straty na poziomie operacyjnym w wysokości 109,0 mln zł w porównaniu ze stratą 63,9 mln zł przed rokiem" - podała LPP.

Przychody grupy LPP wzrosły o ok. 16 proc. rdr, do 1,36 mld zł z 1,17 mld zł w pierwszym kwartale 2016 roku. Wyniki LPP są zgodne ze wstępnymi wynikami przedstawionymi kilka tygodni temu. Grupa szacowała wtedy, że skonsolidowana strata netto wyniosła 117 mln zł, strata EBIT 109 mln zł, zysk brutto 621 mln zł, a przychody 1,362 mld zł.

Tymczasem analitycy ankietowani przez PAP przed publikacją wstępnych wyników oczekiwali w I kwartale 73,1 mln zł straty netto i 74,3 mln zł straty EBIT.

LPP podała w raporcie, że w I kwartale 2017 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 614 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 189 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach Mohito wyniosła 184 mln zł, w sklepach House 159 mln zł, zaś w salonach Sinsay 112 mln zł. Największe wzrosty zanotowała marka Sinsay.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) wzrosły w I kwartale o 4,6 proc. "Najwyższe dwucyfrowo dodatnie dynamiki LFL w I kwartale 2017 roku miały miejsce w Bułgarii, na Węgrzech, Ukrainie i w Czechach" - podało LPP w raporcie.

W I kwartale spółka uzyskała 55 mln zł przychodów ze sprzedaży internetowej, co stanowiło 4 proc. sprzedaży grupy (6 proc. w Polsce). Około 82 proc. sprzedaży w tym kanale wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.Coraz bliżej do osiągnięcia założonego na 2020 rok celu, jakim jest uzyskanie 7-8 proc. przez sprzedaż internetową w skali całej grupy. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.