LPP przeznaczy w tym roku na inwestycje ok. 440 mln zł

Autor: pr, dlahandlu.pl 27 lutego 2017 09:39

W 2016 r. przychody firmy LPP, właściciela marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay przekroczyły 6 mld zł, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Marża brutto wyniosła niemal 49 proc. Aż o 118 proc. zwiększyły się w tym czasie przychody LPP ze sprzedaży internetowej. Znacząco, bo o 6 proc., wzrosła także sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych, natomiast sprzedaż na metr kwadratowy powierzchni zwiększyła się w ubiegłym roku aż o 8 proc. W tym roku firma zadebiutuje na czterech nowych rynkach
i uruchomi sklepy on-line w sześciu krajach.

W IV kwartale 2016 roku firma wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości prawie 2 mld zł, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. W raportowanym okresie piąty raz z rzędu wzrosła także sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych – tym razem dodatnie wyniki odnotowała każda z pięciu marek. W okresie od października do grudnia ubiegłego roku LPP uruchomiło salony o łącznej powierzchni 33 tys. mkw., zwiększając tym samym całkowity obszar sieci handlowej do 921 tys. mkw. W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł. Marża brutto wyniosła prawie 51 proc, a sprzedaż internetowa LPP w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku wzrosła o 144 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.

 - Głównym wyzwaniem dla LPP w ubiegłym roku była kondycja Reserved i spadające w całej branży odzieżowej marże, a także hurtowa sprzedaż zapasów poprzednich kolekcji oraz likwidacja marki Tallinder – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP. W nowy rok wchodzimy bez tego typu obciążeń. Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania. Przed nami debiuty na aż czterech nowych rynkach oraz znaczące zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej – dodaje. 

 W 2017 roku flagowa marka LPP zadebiutuje w czterech krajach: w Wielkiej Brytanii, gdzie we wrześniu otwarty zostanie flagowy salon Reserved na londyńskiej Oxford Street oraz sklep on-line, a także w Serbii, na Białorusi i w Kazachstanie. Firma przyspiesza też rozwój w Rosji i na Ukrainie, gdzie planuje otworzyć nowe salony i uruchomić sprzedaż internetową wszystkich swoich marek. Całkowite nakłady inwestycyjne firmy w 2017 roku wyniosą ok. 440 mln zł.

Równocześnie konsekwentnie realizowany jest plan ekspansji na rynku niemieckim. Mimo, że obecność u naszych zachodnich sąsiadów nadal wiąże się z dużymi nakładami finansowymi, LPP traktuje je jako długofalową inwestycję i widzi duży potencjał tego rynku. W IV kwartale 2016 roku Niemcy, w których spółka zarządza 16 salonami, były dla niej czwartym krajem pod względem wartości przychodów.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.