Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

M-commerce: Wysokie koszty i brak czasu wstrzymują rozwój e-sklepów

Autor: pr 2 lipca 2014 09:43

W opinii 46 proc. właścicieli i menadżerów sklepów internetowych, strony oraz aplikacje mobilne są po prostu za drogie, wynika z najnowszych badań. Okazuje się, że problemem jest dla nich również duża ilość czasu potrzebnego na ich wdrożenie.

Druga edycja badania „M-commerce w praktyce 2014", w której wzięli udział przedstawiciele sklepów internetowych oraz firmy zatrudniające powyżej 50 pracowników, odsłania kolejne fakty na temat polskiego rynku handlu mobilnego. Najnowsze analizy dowodzą, że w ciągu ostatniego roku o 4,5 proc. obniżył się odsetek respondentów uważających, że strony mobilne lub aplikacje są dla nich za drogie. Obecnie twierdzi tak 45,5 proc. badanych. Kolejnym problemem, na który wskazują respondenci jest duża ilość czasu potrzebnego na wdrożenie rozwiązań mobilnych. Podobnie jak rok temu, uwagę na to zwraca 40 proc. właścicieli e-sklepów. Przeszkodą są również duże nakłady pracy, konieczne do zaprojektowania i stworzenia mobilnej wersji sklepu lub dedykowanej aplikacji sprzedażowej. - Niestety część polskich przedsiębiorców nadal uważa, że rozwiązania mobilne mają marginalne znaczenie - mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl. - Takie założenie jest błędne i świadczy o nieznajomości potrzeb rynku, gdyż liczba użytkowników mobilnych stale rośnie. Już dziś 44 proc. Polaków posiada smartfony. Oczywiście, urządzenia te z roku na rok są coraz szybsze oraz posiadają coraz większe ekrany, jednak strona mobilna lub aplikacja zawsze będą łatwiejsze w obsłudze, niż te standardowe witryny projektowane z myślą o komputerach. Mitem jest również wysoki koszt wdrożenia takich rozwiązań czy też pracochłonność - dodaje.

Wyniki badań mGenerator.pl sugerują, że stosowne zmiany nastąpią w dość niedługim czasie. Tylko 35 proc. badanych, nieposiadających jeszcze strony mobilnej lub dedykowanej aplikacji, stwierdziło, że wdroży je w ciągu roku lud dwóch lat. 16 proc. respondentów planuje zrobić to w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Jednak zdecydowana większość badanych (49,23 proc.) zamierza wprowadzić stronę mobilną lub aplikację w ciągu najbliższego półrocza. - W porównaniu do roku ubiegłego znacząco zmalał odsetek sklepów, które o rozwiązaniach mobilnych myślą w perspektywie najbliższych dwóch lat. Właściciele zaczęli dostrzegać szansę, jaką jest pozyskanie klientów mobilnych oraz korzyści finansowe, jakie mogą dzięki temu odnieść - mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl. Warto dodać, że do tej pory rozwiązania mobilne wdrożyło 24 proc. sklepów internetowych oraz 5,3 proc. firm.

 

Z roku na rok systematycznie maleje liczba sklepów i firm, traktujących rozwiązania mobilne jako chwilową modę, która wkrótce przeminie. Co więcej, według prognoz Goldman Sachs, już w 2015 roku udział handlu mobilnego w e-commerce na świecie wyniesie 33 proc. Właśnie dlatego, przedsiębiorcy powinni już dziś rozważyć wdrożenie mobilnych stron lub aplikacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.