Maciej Herman, CEO Lotte Wedel: Połowę wzrostu generujemy nowymi produktami

www.portalspozywczy.pl 5 listopada 2018 11:48

Maciej Herman, CEO Lotte Wedel: Połowę wzrostu generujemy nowymi produktami Maciej Herman, CEO, Lotte Wedel Sp. z o.o. fot. PTWP

- Wiara, marzenia, ciężka praca połączone z innowacyjnością i dbałością o wysoką jakość to składowe sukcesu firmy Lotte Wedel - mówił Maciej Herman, CEO Lotte Wedel podczas debaty otwierającej XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Jak oceniał, połowę wzrostu firma generuje nowymi produktami.

 


- Trzy pokolenia Wedlów prowadziły firmę prawie przez 100 lat. Firma istnieje prawie 170 lat głównie dzięki temu, że ten biznes przez prawie sto lat był biznesem rodzinnym. Firma zawdzięcza sukces głównym wartościom, które wyznawali kolejni właściciele Wedla. Te wartości to wiara, marzenia, ciężka praca połączone z innowacyjnością i dbałością o wysoką jakość - mówił Maciej Herman, CEO Lotte Wedel Sp. z o.o.

- Ten fundament, który był przez nich wylany, decydował też o sukcesie firmy w kolejnych latach działalności. Po nacjonalizacji Wedel zniknął, pojawiła się nowa marka „22 lipca”, ale sprzedaż spadła, ponieważ konsumenci nie kojarzyli tej nazwy. W 1991 roku po prywatyzacji marka Wedel zastąpiła logo „22 lipca” – dodał.

- Myślę, że również pokora jest jednym z ważniejszych czynników, które składają się na sukces firmy. Rodzina Wedlów była także wizjonerami, m.in. wpadli na pomysł, aby kupić samolot, którym dostarczali produkty do innych krajów – opowiadał Maciej Herman.

Tłumaczył, że ważne są wizjonerstwo, innowacyjność i unikanie tradycji oldskulowej. - Tradycja ma swoje plusy i minusy. Gdy pytaliśmy młodych konsumentów, z czym im się kojarzy marka Wedel, mówili, że znają Wedla, ponieważ ich dziadek i babcia kupują produkty tej marki. Udało nam się to przełamać innowacyjnym podejściem do komunikacji, współpracą z influencerami, wsparciem zawodów gamingowych oraz obecnością w social media - mówił.

- Jestem zwolennikiem tzw. organizacji zwinnych. Tworzymy pewne grupy projektowe, które pracują nad nowymi projektami. To są grupy wewnętrzne - gdy się z nimi spotykam, mówię: „Zapomnijcie o Wedlu, o procesach, które mamy. Tworzycie coś nowego, innowacyjnego, chcemy wejść na nowe rynki. Zapomnijcie o procesach, które są w firmie" – tłumaczył Maciej Herman.

Mówił, że w branży słodyczy ważne jest, aby firmy szukały nowych produktów. - Konsumenci kupują słodycze dla przyjemności i dla niespodzianki. Młodzi konsumenci chętnie sięgają po nowe smaki i produkty, których wcześniej nie znali. Producenci, którzy chcą wygrywać na rynku słodyczy, muszą się do tego dostosować - wyjaśniał.

- Ostatnio połowę wzrostu generujemy nowymi produktami – są to nowe wersje smakowe, nowe wersje kształtu, które zawierają w sobie element niespodzianki i to jest to, co konsumentów cieszy – tłumaczył Maciej Herman.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • FY 2018-11-07 22:30:41

    Teraz EC nie chce a Wedel chce i mamy problem

  • 2511x 2018-11-05 17:07:50

    Dobra bajka hehe. Kiedy wracamy do EC

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.