Makro zanotowało wzrost wartości koszyka przy promocji z Visą

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2017 10:48

Cross-marketing, cross-selling czy też cross-promocja to połączenie działań promocyjnych dwóch lub więcej sprzedawców w celu osiągnięcia wspólnych efektów marketingowych, wizerunkowych i/ lub sprzedażowych. Najczęściej decydują się na nie firmy, których oferty, branże czy produkty wzajemnie się uzupełniają.

Dzięki współpracy ze sprzedawcą stacjonarnym lub internetowym, odpowiednia promocja może zachęcić klienta do skorzystania z oferty, bo otrzymuje on fizyczną korzyść w punkcie handlowym – np. bon do wykorzystania na zakupy w sklepie za pobranie aplikacji na smartfona. Ponadto, prowadząc wspólną kampanię marketingową, komunikacja i dotarcie do kluczowych klientów obu partnerów jest podwójne. Cross-promocja to także szansa na: optymalizację wydatków marketingowych dzięki wspólnym materiałom reklamowym;  rozszerzenie zasięgu i efektywności działań dzięki nowym kanałom komunikacji; poprawę wizerunku firmy poprzez współpracę z zaufanym partnerem.

Jednym z przykładów cross-promocji pomiędzy sprzedawcą stacjonarnym a usługodawcą jest współpraca sieci hurtowni MAKRO oraz wydawcy kart Visa. Akcja skierowana była do właścicieli kart Visa i obowiązywała we wszystkich 30 placówkach MAKRO w całej Polsce. Klienci przy płatności za min. 500 zł otrzymywali bon o wartości 50 zł na kolejne zakupy, a automatyczne przyznawanie rabatów było możliwe dzięki zastosowaniu technologii ZenCard na terminalach płatniczych. Komunikacja akcji odbyła się poprzez wspólne materiały reklamowe. – Zanotowaliśmy zwiększenie liczby dziennych transakcji kartami płatniczymi, a także wzrost wartości średniego koszyka zakupowego. To wyraźnie pokazuje, że zastosowanie ciekawej formy promocji przy użyciu nowoczesnej technologii wpływa na efektywność i powodzenie działań cross-marketingowych – mówi Jarek Sygitowicz, współzałożyciel i CMO ZenCard.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,79

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.