Małe sklepy z większą liczbą klientów i wyższymi obrotami rdr.

Autor: dlahandlu.pl 19 lipca 2019 07:25

Jak wynika z danych CMR i PIH, w czerwcu 2019 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 7,5% wyższa niż w maju 2019 r., natomiast liczba transakcji wzrosła w tym czasie o około 9%. W porównaniu z czerwcem 2018 r. odnotowano wzrost obrotów w tym formacie placówek o 9,4%, choć liczba transakcji zwiększyła się w tym czasie o 2%.

Wyższe obroty sklepów w porównaniu z majem to zasługa wysokich jak na czerwiec temperatur, które przełożyły się na większy popyt na lody, napoje czy piwo. W omawianym okresie liczba paragonów, na których pojawiły się napoje bezalkoholowe, wzrosła w porównaniu z chłodnym majem o 30%, przy czym w przypadku wody butelkowanej wzrost wyniósł ponad 60%. Hitem czerwcowych paragonów w sklepach małego formatu były lody – ich sprzedaż zarówno w ujęciu wartościowym, jak i w liczbie transakcji była ponad dwa razy wyższa niż w maju. W czerwcu 2019 r. lody pojawiały się na 9% wszystkich paragonów w sklepach małoformatowych, natomiast napoje występowały aż na 30% paragonów.

Wraz ze wzrostem temperatur zwiększył się też popyt na piwo – w czerwcu wydatki na tę kategorię były o 28% wyższe niż w maju, przy czym największe wzrosty odnotowało piwo bezalkoholowe (wartość jego sprzedaży była ponad dwa razy wyższa niż w maju). Warto zauważyć, że w czerwcu warianty bez procentów odpowiadały już za ponad 5% wartości sprzedaży piwa. Czerwcowe upały nie sprzyjały natomiast sprzedaży m.in. wódek (liczba paragonów z tą kategorią była o ponad 10% niższa niż w maju) i słodyczy czekoladowych.

Tegoroczny czerwiec był również cieplejszy niż czerwiec 2018 r. dlatego w ujęciu rdr, największe wzrosty odnotowały kategorie wrażliwe na pogodę, jak napoje czy lody. W ostatnim miesiącu klienci sklepów małoformatowych częściej kupowali i więcej wydawali na najważniejsze dla małego formatu kategorie, czyli piwo i papierosy. Do wysokiego wzrostu obrotów sklepów małoformatowych w ujęciu rdr przyczyniły się również rosnące ceny żywności.

Z danych CMR i PIH wynika, że w czerwcu 2019 r. średnia wartość paragonu w sklepach małoformatowych wyniosła 14,69 zł, o 1% mniej niż w maju 2019 r. i aż o 7,1% więcej niż rok wcześniej. Wyniki te zostały osiągnięte pomimo, że w czerwcu 2018 r. obowiązywał zakaz handlu w 2 niedziele w miesiącu, obecnie są to 3 niedziele w miesiącu.

Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Bajor 2019-07-25 09:43:59

    Teraz można gdybać o ile lepsze byłyby te wyniki gdyby nie było zakazu handlu.

  • awanerra 2019-07-23 15:53:04

    Co to jest jeden miesiąc jak inne miesiące przynoszą małym sklepom straty. Przez zakaz handlu oczywiście, ludzie robią większe zakupy w piątki i soboty w dyskontach i małe sklepy to odczuwają. Spadają im obroty i się zamykają.

  • Pan Kie 2019-07-23 15:40:39

    Jeden miesiąc, a pozostałe gorsze. Gdyby nie zakaz handlu to wyniki byłyby lepsze.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,19

  • Śr

    2,56

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7664
Ilość aktualnych ofert: 494478

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.