Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

MAM: Nowy wymiar lojalności - motywacja

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2018 15:20

Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, dla 82% Polaków cena jest nadal głównym kryterium wyboru sklepu czy produktu. Jako łowcy promocji polscy konsumenci przyznają, że przed podjęciem decyzji porównują ceny w kilku sklepach. 65% z nas robi to w przypadku żywności, 61% sprawdza oferty szukając elektroniki, sprzętów AGD i RTV, 59% planując zakupy odzieżowe, a 58% wybierając miejsce zakupu kosmetyków i artykułów chemicznych.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia, blisko połowa Polaków (47%) przyznaje, że korzysta z programów lojalnościowych, to w przypadku aż 42% z nich mówimy o uczestnictwie w jednym programie. 38% respondentów deklaruje, że chodzi o PAYBACK. Badani dostrzegają wady tzw. tradycyjnych programów lojalnościowych. Dla 50% respondentów jest nią za mała wartość zbieranych punktów, a dla 39% nagrody odbierane za zgromadzone punkty są ich zdaniem za drogie (ich wartość jest zawyżona). Ponadto 23% badanych uważa, że zbieranie punktów wymaga od nich zbyt dużej systematyczności.

- Lojalność nabiera w dzisiejszych czasach nowego znaczenia i kształtu. Na rynku pojawiają się pomysły, rozwiązania i produkty, które stopniowo zastępują tradycyjne programy lojalnościowe. Stają się one jednocześnie początkiem nowej epoki w pozyskiwaniu konsumentów i transakcji zakupowych, w którym kluczową rolę zaczyna odgrywać nieco inny niż lojalność czynnik decydujący – motywacja - zauważa Tomasz Dominik, manager platformy MAM.

Firmy coraz częściej poszukują niestandardowych rozwiązań, by trafić do świadomości i serc swoich odbiorców. Klienci są bowiem coraz bardziej wybredni i chętnie czerpią z możliwości wolnego wyboru, jakie daje im dzisiejszy rynek. 

Na przykład aplikacje ride-sharingowe lojalizują swoich klientów promocjami oraz darmowymi złotówkami, które wracają na konto użytkownika, gdy ten poleci daną aplikację swoim znajomym. Polecony znajomy musi zamówić i zrealizować przejazd w konkretnej aplikacji. I tak w Taxify w ramach promocji „Daj -10 zł, odbierz -10 zł” użytkownicy otrzymują indywidualny kod promocyjny, który mogą przekazać komuś ze swoich znajomych. Po jego wykorzystaniu zarówno polecający jak i ten, który z polecenia korzysta otrzymuje bonusowe 10 zł na przejazd. Realna korzyść finansowa to jeden z najskuteczniejszych „wabików”.

Z kolei platforma MAM rozpoczęła ostatnio współpracę z innogy. W efekcie każdy detalista korzystający z platformy ma dostęp do klientów korzystających z usług innogy. Jednocześnie każdy użytkownik, który dokonuje zakupów w sklepach internetowych za pośrednictwem platformy MAM gromadzi środki, za które może obniżyć i opłacić swoje rachunki za media: prąd, gaz, internet, telewizję czy telefon.

W tym czasie Idea Bank stworzył dla swoich klientów darmowe biura. Tak powstały Idea Hub, biura dedykowane głównie małym przedsiębiorcom, którzy dopiero zaczynają swoją działalność. Drukarki, skanery, studia fotograficzne do robienia zdjęć swoich produktów, a nawet sale konferencyjne na spotkania z kontrahentami. Czy pomysł darmowego biura wpłynął na decyzje o otwarciu konta firmowego w banku oferującym taki benefit? Idea bank nie podaje takich danych, ale chwali się, że w pierwszym kwartale 2018 roku Idea Hub odwiedziło 5,5 tysiąca klientów banku.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.