Mapy ciepła pozwalają poznać preferencje konsumentów

Autor: dlahandlu.pl 11 października 2018 20:09

Mapy ciepła pozwalają poznać preferencje konsumentów Fot. Shutterstock.com

Niezwykle ważna w budowaniu lojalności klientów jest intuicyjna nawigacja sklepowa, która pomaga im odnaleźć produkt w łatwy i szybki sposób. Konsumenci stawiają również na interaktywność, czyli aktywny dialog z marką. Ważnymi czynnikami są także relacje personalne – wysokiej jakości obsługa klientów sprawia, że klienci polecą markę innym, stając się jednocześnie jej orędownikami - komentuje In-Store Marketing Raport 2018, Jacek Jaroszewski z agencji PA.

Zaufanie klientów można zdobyć dzięki nowoczesnym materiałom reklamowym wykorzystując np. technikę projektowania user experience. Komunikaty promocyjne powinny być dostosowane do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Dodatkowym atutem jest prowadzenie z klientami spersonalizowanej komunikacji – odbiorcy oczekują zrozumiałych, unikatowych treści, zachęcających do wielokrotnego przeglądania.

Mimo wszechobecnych porównywarek cenowych dostępnych online, konsumenci wciąż bardzo chętnie korzystają ze sklepowych gazetek reklamowych, które stanowią dla nich źródło inspiracji i informacji o najniższych cenach. Potwierdzają to badania, z których wynika, że aż 78% ankietowanych uznaje gazetkę promocyjną za bodziec do odwiedzenia konkretnego sklepu. Klienci są coraz bardziej świadomi, uważnie wybierają i wnikliwie czytają etykiety produktów. Takie zmiany w zachowaniach konsumentów sprawiają, że firmy muszą postawić na zrozumiałe przekazy reklamowe, ich odpowiednią częstotliwość i dostępność. Jedynie rzetelne i spójne materiały komunikacyjne mogą pozytywnie wpłynąć na percepcję marki i postrzeganie promocji.

W dobie nowoczesnych technologii istnieje wiele sposobów na analizowanie zachowań konsumentów. Jednym z kluczowych działań marketingowych mających na celu poznanie ich potrzeb jest mapa ciepła, dzięki której można uzyskać informacje o miejscach najczęściej odwiedzanych przez klientów, zarówno w sklepie stacjonarnym i internetowym. Kolejnymi rozwiązaniami są aplikacje mobilne i kasy samoobsługowe, które są źródłem kompleksowych informacji o użytkowniku. Zbierając statystyki z różnych urządzeń można łatwo zbadać jakie formy zakupu preferują klienci oraz jaka jest średnia wartość koszyka zakupowego. Marketer na podstawie zebranych danych zdecydowanie łatwiej będzie mógł dostosować czas i rodzaj komunikatu reklamowego.

Nowoczesny sklep to przede wszystkim taki, który stawia na ułatwienie klientowi procesu zakupu. Dla klienta ważna jest wygoda i sprawny przebieg zakupów, nikt nie lubi tracić czasu na błądzenie między sklepowymi półkami w poszukiwaniu ulubionych produktów. Logiczny, intuicyjny układ kategorii produktowych wraz z ich dobrym oznakowaniem (kolory, grafika) to bardzo ważny element każdego sklepu.

  • Pan Sklepowy 2018-10-18 16:09:00

    No powiem tak...mniej więcej od kilkunastu lat czyli od wydania "Dlaczego kupujemy" każdy zna prawdy zawarte w artykule. Nic objawionego a już na pewno nie jest to coś co w dzisiejszych czasach zaskakuje. Jeśli ktokolwiek jara się "nowinkami" i objawieniami z tej tresci to zdecydowanie powinien zmienić branże.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6082

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.