Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Marka Esotiq wchodzi na nowe rynki

Property News 29 września 2016 14:18

Esotiq & Henderson otwiera nowe salony w Polsce i poza granicami kraju. Zarząd oczekuje, że sieć przyjmie się także na Ukrainie, gdzie otwierane są pierwsze franczyzowe salony Femestage i Esotiq.

Utrzymanie wysokiego tempa wzrostu przychodów i sieci sprzedaży, nowe kierunki rozwoju sieci salonów to najważniejsze wydarzenia I półrocza 2016 w odzieżowej grupie Esotiq & Henderson z Gdańska. Femestage, nowa marka odzieżowa, odpowiada już za około 10 proc. przychodów całej grupy.

Skonsolidowane przychody odzieżowej grupy z Gdańska w I półroczu 2016 wzrosły o 17 proc. r/r, do 63,5 mln zł. Grupa zakończyła I półrocze stratą netto 3,4 mln zł. Strata to nadal efekt inwestycji w sieć sprzedaży i w nową markę odzieżową. Wynik netto grupy w samym II kwartale 2016 to -0,4 mln zł. W II kwartale 2016 wzrósł jednostkowy wynik netto. W przypadku spółki matki, odpowiadającej za rozwój sieci Esotiq w Polsce, wyniósł 1,7 mln zł wobec 1,3 mln zł przed rokiem. W I kwartale 2016 r. spółka matka wykazała stratę netto na poziomie 0,8 mln zł.

– Widzimy potencjał wzrostu w terytorialnej ekspansji. Zdecydowaliśmy się na rozwój sieci franczyzowych Esotiq i Femestage na Ukrainie i Białorusi. Nasze marki są bardzo dobrze postrzegane na Wschodzie. To chłonne rynki, notujemy tam duży popyt na bieliznę i odzież – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Liczba salonów grupy w I pierwszym półroczu wzrosła z 251 do 287 (powierzchnia zwiększyła się z 15,7 tys. mkw do 18,6 tys. mkw). Zdecydowana większość z nich to sklepy marki Esotiq z bielizną i kosmetykami w Polsce (261 wobec 234 rok wcześniej). Odzieżowa sieć Femestage powiększyła się z 10 do 18 salonów. W Niemczech na koniec I półrocza nadal działały trzy salony Esotiq . Nowością jest rozwój sklepów franczyzowych na Ukrainie, gdzie na koniec czerwca 2016 działały już 2 punkty Esotiq i jeden pod marką Femestage.

– Kolejne punkty po markami Esotiq i Femestage na Ukrainie i Białorusi także są i będą otwierane w systemie franczyzowym. Nie mamy problemów z płatnościami, sprzedaż jest dobrze zabezpieczona. Do końca 2016 r. planujemy zwiększyć sieć na Ukrainie i Białorusi do 22 salonów, w tym 11 marki Esotiq i 11 marki Femestage. Co ważne – wydatki inwestycyjne są po stronie franczyzobiorcy – mówi Adam Skrzypek.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.