Marka Mere rozwija się w Niemczech. Czy w Polsce jest miejsce dla hard dyskontu?

Autor: dlahandlu.pl, PB 26 marca 2019 13:43

Marka Mere rozwija się w Niemczech. Czy w Polsce jest miejsce dla hard dyskontu? Fot. mere.ws/pl

W połowie ubiegłego roku polski rynek detaliczny obiegła informacja, że pojawi się na nim sieć dyskontów Mere, należących do rosyjskiego Torgservisu. To format tzw. „twardego dyskontu”, który sprzedaje prosto z palet. Ostatecznie detalista wycofał się z tych planów, stawiając na rynek niemiecki. Czy zdecydowała o tym specyfika polskiego konsumenta, który oczekuje produktów w dobrej cenie, ale też dobrej jakości, sprzedawanych w komfortowym otoczeniu?

Pod koniec lipca 2018 roku informowaliśmy, podając za zagranicznymi mediami, że rosyjski detalista Svetofor (należący do Torgservis) wejdzie na rynek Europy Środkowej, w tym do Polski, z marką Mere. W naszym kraju sieć miała uruchomić 105 sklepów, z czego osiem jeszcze w ubiegłym roku. Okazało się jednak, że Svetofor wycofał się z tych planów. Z jakiego powodu - tego nie wyjaśniono.

Przypomnijmy, 31 maja 2017 roku w KRS została zarejestrowana spółka Torgservis PL z siedzibą w Krakowie, a 6 lipca 2017 roku w KRS została zarejestrowana spółka Torgservis PL 2 z siedzibą w Warszawie. Ich zadaniem miało być właśnie prowadzenie marki Mere na naszym rynku. W grudniu 2018 roku okazało się, że spółka Torgservis PL 2 jest likwidowana. Natomiast spółka Torgservis PL działa nadal, ale zwiększyła swój kapitał zakładowy najpierw z 45 tys. do 270 tys. zł, a następnie do 1 125 tys. zł. Firma zmieniła też adres siedziby w Krakowie.

Czy to może oznaczać, że Svetofor nie zarzucił jeszcze całkowicie planów wejścia do Polski? Strona internetowa Mere nadal działa, a na niej znajdują się informacje o poszukiwaniu dostawców i lokali.

Twardy dyskont – twarde warunki

Według informacji ze strony internetowej Mere, oczekiwania Svetofora wobec ewentualnych dostawców były bardzo wymagające: cena towaru z uwzględnieniem kosztu dostawy do sklepu powinna być 20-30% niższa niż w konkurencyjnych sklepach. Spółka sugerowała, że można to osiągnąć przez redukcję kosztów opakowania. - Nie potrzebujemy kolorowych rzucających się w oczy opakowań. Wobec powszechnie znanych marek z renomą ta różnica powinna wynosić 50% - informuje spółka.

Dostawca powinien zabezpieczyć możliwość zwrotu 100% nie sprzedanych towarów. Firma podkreśla także, że oczekuje wyłącznie oferty towarów klasy ekonomicznej i średniej, nie bierze pod uwagę produktów luksusowych oraz towarów szybko psujących się.

Firma poszukiwała także lokali o specyficznych cechach: miały one znajdować się w dużych i średnich miastach lub w ich bezpośredniej bliskości, w pobliżu dróg o dużym natężeniu ruchu i podobnych, posiadających parking dla co najmniej 30-40 samochodów oraz powierzchnię оd 800 do 1 200 mkw., a także spełniających wymagania w zakresie licencji na handel alkoholem.


  • Wert 2019-03-27 19:51:59

    Obejrzałem sobie na YouTube te sklepy w Niemczech- rzeczywiście strasznie obskurne, nieatrakcyjne wizualnie. Natomiast pomysł na sklep z produktami prosto z palet to akurat całkiem ok. Na pewno mają znacznie niższe koszty ale też i ilość produktów jest bardzo ograniczona do takich podstawowych

  • syf 2019-03-27 17:14:58

    Ty Beci ? a jaki był kiedyś towar w Biedronce co ?? widać że dalej tam kupujesz gnój .

  • beci 2019-03-27 14:31:02

    Mam wrażenie że wszyscy komentujący w artykule nie wiedzą jaki jest model sprzedaży i co ma oferować ta sieć, z góry zakładają iż miałby to być towar taki jak kiedyś właśnie w Biedronce czy Plusie

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,19

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6853
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.