Marka własna ma blisko 20 proc. udziałów w polskim rynku FMCG

Autor: wirtualnemedia.pl 3 września 2018 09:51

Marka własna ma blisko 20 proc. udziałów w polskim rynku FMCG fot. Shutterstock

W Europie udziały tzw. private labels są najwyższe i sięgają 31,4 proc. udziału wartościowego i rosną w tempie +1 p. proc. Tak wysoki udział marek własnych jest charakterystyczny dla Europy Zachodniej, co wynika m.in. z silnej pozycji sieciowego handlu detalicznego. W niektórych krajach tego regionu poziom marek własnych sięga nawet powyżej 40 proc. udziałów i wciąż rośnie - wynika z badania Nielsena, publikowanego przez wirtualnemedia.pl

W Polsce w ubiegłym roku marki własne osiągnęły 19,6 proc. udziałów wartościowych (łączny koszyk spożywczy i chemiczny), Jak wskazują analitycy Nielsena, marki własne stały się innowacyjne, przez co na równi rywalizują już z producentami dużych marek których główną częścią portfolio są najczęściej produkty konwencjonalne. A przy tym oferowane są w korzystnych dla klienta cenach.

W 2017 roku Biedronka wprowadziła do oferty 190 nowych produktów marek własnych, 17 poddano procesowi rebrandingu. -Wśród nich znalazły się m.in. artykuły spożywcze nowej marki goBio. Aktualnie w sklepach sieci dostępnych jest już ponad 60 produktów goBIO, z czego blisko 40 trafiło do stałego asortymentu. Do hitów sprzedaży należą: jogurt naturalny, ser i mleko od polskiego dostawcy – firmy Piątnica. Wybór naszych klientów udowadnia, że goBIO to właściwy kierunek. Choć wciąż jest to młoda kategoria, staramy się ją popularyzować i pokazywać, że nie są to produkty luksusowe i drogie - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Produkty private labels są obecne w każdej kategorii produktów sprzedawanych w sieci Biedronka. Często są nawet wyznacznikami nowych trendów na rynku. - Marki własne są obecnie pełnoprawnymi uczestnikami rynku, a nawet zaczynają wyznaczać trendy na rynku. Budują nowe kategorie, a także odpowiadają na potrzeby żywieniowe coraz bardziej wymagających konsumentów. Większość z nich powstaje we współpracy z krajowymi producentami i odznacza się unikalnym połączeniem wysokiej jakości i atrakcyjnej ceny - podkreślają przedstawiciele portugalskiej sieci. Jak zapewnia Biedronka, sieć dalej zamierza inwestować w rozwój marek własnych. - Oferta produktów marki własnej nadal będzie przez nas rozwijana w oparciu o zidentyfikowane potrzeby klientów. Wprowadzanie nowych i zmiany zachodzące w obrębie istniejących produktów są odzwierciedleniem takich potrzeb - zapewnia biuro prasowe Jeronimo Martins Polska. 

Asortyment produktów private labels stale poszerza także Lidl Polska. Dziś sieć sprzedaje produkty ponad 100 brandów własnych, które mają coraz większy udział w jej asortymencie. - Stale rozwijamy nasze marki własne o ciekawe produkty. Na półkach sklepów Lidl regularnie można zauważyć m.in. niespotykane na polskim rynku orzechy i suszone owoce marki Alesto, piwa Argus czy słodycze Tastino. Ponadto, w odpowiedzi na wciąż rozwijający się trend zdrowego żywienia, przygotowaliśmy szeroki asortyment produktów BIO i superfoods. W tym m.in. jagody Goji lub biała quinoa (Alesto superfruits), pełnoziarniste BIO musli, w różnych smakach do wyboru (Crownfield) oraz BIO dżemem (Maribel) - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl szefowa komunikacji Lidl Polska. 

  • klient patriota 2018-09-03 16:22:14

    Dlaczego nie napisze portal dlahandlu.pl ,że swoje marki posiadają też polskie sieci Społem i PGS/ Top Market/, a tylko promujecie dokonania zagranicznego kapitału! warto czasami uwiarygodnić to co polskie,wszak żyjemy w naszym kraju i promujmy to co POLSKIE!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6033

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.