Marketing sensoryczny najbardziej oddziałuje na konsumentów Generacji Z

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 marca 2019 10:23

Na całym świecie to konsumenci z Generacji Z najszybciej zauważają i żywo reagują na elementy marketingu sensorycznego w sklepie (1,4 razy silniej niż ogół przebadanych dorosłych). Podoba im się obecność muzyki w sklepie, zauważają i doceniają przyjemne zapachy oraz zdecydowanie wyczuwają wpływ treści wideo/cyfrowych.

Okazuje się, że 74% klientów między 18 a 24 rokiem życia pamięta, że ostatnie słuchanie muzyki w sklepie sprawiało im przyjemność.  Dla porównania, dla klientów z grupy 55+, muzyka była przyjemnym i zapamiętywanym doświadczeniem, już w nieco mniejszym stopniu – 48% badanych.

Dla ponad połowy klientów Generacji Z muzyka jest tak ważna, że jeśli im się podoba, to zostają oni w sklepie znacznie dłużej. 1 na 2 osoby z tej grupy potwierdza również, że miały na nią wpływ treści wideo/cyfrowe.

Mood Media – dostawca rozwiązań w zakresie Expierience Design, wykonał kolejny etap globalnych badań związanych z wpływem marketingu sensorycznego na konsumentów w stacjonarnych punktach sprzedaży. Raport pokazuje nastawienie klientów do doznań sensorycznych oraz ich zachowania podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Okazuje się, że aż 78 procent klientów na całym świecie wskazuje miłą atmosferę w sklepie, jako kluczowy czynnik decydujący o wyborze sklepu stacjonarnego zamiast internetowego.

Przebadanych zostało ponad 10 000 konsumentów w kilkunastu krajach na całym świecie, w tym Australii, krajach Beneluksu (Belgia, Holandia i Luksemburg), Chinach, Francji, Niemczech, Hiszpanii, krajach Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Poza przyglądaniu się zmianom, jakie zachodzą ostatnio w odczuciach i oczekiwaniach klientów sklepów stacjonarnych, najnowsze badanie z 2019 roku naświetla wpływ atmosfery panującej w punktach sprzedaży na ogólne doświadczanie zakupów. Raport pokazuje także to, co ma bezpośredni wpływ na określone zachowania klientów, takie jak ponowna wizyta w sklepie czy finalne dokonanie zakupu. Przeanalizowane zostały spostrzeżenia klientów z sześciu różnych obszarów: bankowości, urody, mody, spożywczego, farmaceutycznego oraz restauracji szybkiej obsługi.

Niektóre z najważniejszych odkryć to:

· Przełamanie efektu sprzedaży internetowej: 78 procent kupujących na świecie wskazuje miłą atmosferę w sklepie, jako kluczowy czynnik decydujący o wyborze sklepu stacjonarnego zamiast internetowego (najbardziej podatna w tym względzie jest Hiszpania, gdzie 89 procent kupujących jest bardziej skłonnych dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym).



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,19

  • Min

    3,71

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7249
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.