Marketing transakcyjny wyprze dotychczasowe formy promocji?

Autor: dlahandlu.pl 7 czerwca 2017 11:47

Cyfryzacja, rozwój technologiczny, big data oraz machine learning pozwalają coraz efektywniej korzystać z dostępnych informacji i maksymalizować skuteczność komunikacji z klientem. Jednym z rozwiązań, bazujących na jakościowych danych, jest tzw. marketing transakcyjny, który według 3/4 marketingowców zastąpi dotychczasowe formy promocji, reklamy i lojalizacji klientów.

Marketing transakcyjny, czy też technologia card-linked marketing (CLM), to w dosłownym tłumaczeniu „marketing połączony z kartą płatniczą”. Coraz więcej marketingowców uważa, że to rozwiązanie wyprze stosowane obecnie najczęściej formy promocji, jak e-mail marketing (48%), kupony (48%) oraz reklama w prasie (30%), Internecie (29%) i telewizji (24%) . 

Marketing transakcyjny wykorzystuje dane o płatnościach konsumentów dokonywanych „plastikiem” i na podstawie ich analizy tworzy spersonalizowane i kontekstowe oferty w formie elektronicznej, czyli za pomocą e-maili czy sms-ów. Dzięki marketingowi transakcyjnemu przedsiębiorca otrzymuje wgląd do takich informacji, jak: typy wydatków konsumenckich (roczne, miesięczne lub dzienne); częstotliwość dokonywania transakcji przez klientów w ciągu roku; sklepy, w których klienci robią zakupy w zależności od pory roku; udział w rynku firmy, w oparciu o wydatki konsumenckie we wszystkich sklepach.

Na podstawie precyzyjnych danych o historii zakupowej konsumentów możliwe jest trafne personalizowanie komunikatów, co w efekcie zwiększa dotarcie do klientów i sprzedaż. Na polskim rynku jedną z technologii, wykorzystujących dane o transakcjach klientów, oferuje ZenCard, należący do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego: – Technologia ZenCard daje sklepom, sieciom handlowym i punktom usługowym możliwość dodania do istniejących kart płatniczych klientów funkcji uniwersalnej karty rabatowo-lojalnościowej. Dzięki temu sprzedawca może gromadzić dane na temat codziennych wyborów swoich klientów, czyli jak, kiedy i za ile kupują, a następnie kierować do nich spersonalizowane komunikaty – tłumaczy Jarek Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gf 2017-06-07 14:01:09

    stop inwigilacji. tylko gotówka

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.