Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Marketplanet: W Polsce firmy wydają w internecie 215 mld zł rocznie

Autor: dlahandlu.pl 16 lutego 2015 12:37

Rocznie firmy w Polsce wydają za pośrednictwem Internetu ponad 215 miliardów złotych. Kwota ta będzie rosła, bo transakcje w sieci pozwalają oszczędzić średnio ok. 30 proc. wydatków, upraszczają pracę kupcom i automatyzują proces zakupowy - ocenia w raporcie 'Zobacz jak kupują i jak oszczędzają polskie firmy' Marketplanet.

Wydatki przedsiębiorstw w Internecie są 10 razy wyższe, niż ogólna wartość zakupów klientów indywidualnych w sieci. -Obecnie z platform handlowych w naszym kraju korzystają przede wszystkim duże przedsiębiorstwa. Na naszych platformach zakupowych w skali roku obsługujemy transakcje o wartości około 25 mld zł. Wynika z tego, że jeśli średnie i małe firmy chciałyby zostać dostawcami potentatów najprostszą drogą jest zarejestrowanie się na elektronicznej platformie handlowej. Taka forma współpracy będzie w najbliższym czasie coraz bardziej powszechna i skuteczna - mówi Piotr Matysik, prezes Marketplanet.
Eksperci Marketplanet nie mają wątpliwości, że coraz więcej tradycyjnych transakcji trafi do sieci ze względu na oszczędności czasu, pieniędzy oraz przejrzystość i automatyzację wymiany handlowej. Tak też dzieje się w krajach Europy Zachodniej i USA, gdzie wartość transakcji realizowanych przez przedsiębiorców na platformach handlowych sięga ok. 20-30 proc. całego rynku. W Polsce jest to ok. 10 proc. wszystkich wydatków, które ponoszą przedsiębiorstwa ogółem.

Jednym z narzędzi, które dostępne są na platformach, są aukcje internetowe. W ciągu 10 ostatnich lat Marketplanet przeprowadziło ich ponad 100 tys. i na podstawie tych doświadczeń oszacowało, że podmiot kupujący poprzez platformy może zaoszczędzić średnio 30 proc. kosztów w stosunku do tradycyjnych zakupów. W przypadkach niektórych branż oszczędności te przekraczają 65 proc. wydatków. Wynika to m.in. z lepszego planowania zakupów, zarządzania bazą dostawców, z kumulacji zamówień oraz szybkiego dostępu do dużej liczby dostawców zarejestrowanych na platformach. W przypadku niektórych branż oszczędności mogą więc sięgnąć nawet 60 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.