Markety budowlane stawiają na ekspansję

Autor: wyborcza.biz 16 września 2013 11:29

Choć niemiecki Praktiker złożył wniosek o upadłość, większość sieci działających w Polsce stawia na ekspansję i otwiera nowe sklepy - pisze wyborcza.biz.

W naszym kraju, choć ubiegły rok nie był najlepszy dla branży (przychody spadły o klika procent), nie ma mowy o bankructwach i większość sieci konsekwentnie powiększa liczbę marketów, walcząc o rynek z hurtowniami i niezależnymi sklepami. Według szacunków udział sieci w sprzedaży materiałów budowlanych oraz wyposażenia domów i ogrodów w Polsce sięga ok. 40 proc. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii to ok. 90 proc.

Kiedy powróci dobra koniunktura dla marketów budowlanych? Wszystko zależy od tego, czy firmy i Polacy zaczną więcej inwestować. Teraz handel powinien ruszyć z miejsca przynajmniej do końca grudnia, bo od przyszłego roku wygaśnie program zakładający zwrot części VAT za materiały użyte do budowy bądź remontu domu lub mieszkania. Od 2006 r. z tej możliwości skorzystało ok. 3,5 mln Polaków. Tylko w 2012 r. fiskus wypłacił 474 tys. osób łącznie ponad 1 mld zł. Jak to działa? Urząd Skarbowy zwraca różnicę między stawką 23 i 8 proc. VAT, ale tylko za te materiały, które po 1 maja 2004 r. obłożono wyższą stawką. Chodzi m.in. o okna, drzwi, tapety, cegły, dachówki, cement, wapno, gips, wełnę mineralną, płytki ceramiczne (cały wykaz jest na stronie internetowej resortu budownictwa). Zwrot VAT nie obejmuje natomiast m.in. farb, lakierów, gwoździ, wkrętów, kołków rozporowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,63

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.