Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Marki luksusowe wchodzą ze sklepami do centrów wyprzedażowych

Autor: dlahandlu.pl 22 kwietnia 2015 10:37

W I kw. 2015 r. do użytku oddano centra handlowe o łącznej powierzchni najmu 115,3 tys. mkw. Tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły 10,5 mln mkw. – wynika z publikacji Colliers International „Rynek handlowy w Polsce I kw. 2015 r.”


W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. ukończony został jeden duży projekt handlowy - Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.). Z kolei wśród mniejszych nowo powstałych obiektów wskazać można m.in. Galerię Sanok (7 tys. mkw.) czy park handlowy Era Park Wieluń (6 tys. mkw.). Dużą rolę w nowej podaży odegrały rozbudowy istniejących obiektów. Ich udział wyniósł 51%. Do najważniejszych z nich należy zakończenie kolejnej fazy rozbudowy centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu oraz Atrium Copernicus w Toruniu. Dodatkowo w nowej odsłonie zaprezentowano powiększone CH Ogrody w Elblągu.

W I kw. br. w Polsce zadebiutowało kilka zagranicznych sieci. Były to m.in. salon z bielizną Esprit Bodywear w Galerii Krakowskiej, klub szwedzkiej sieci Fitness24Seven w Galerii Dębiec w Poznaniu i sklep hiszpańskiej sieci Décimas z sektora mody w CH Magnolia Park we Wrocławiu. Wśród innych ciekawych wydarzeń minionego kwartału wyliczyć można ponowne otwarcie salonu Guess w centrum Dom Mody Klif w Warszawie, powstanie największego sklepu sieci Reserved w Polsce w centrum Wola Park w Warszawie oraz pierwszego salonu tej sieci dedykowanego wyłącznie jednej linii ubrań – Young Fashion Lab (YFL) w Silesia City Center w Katowicach.

Co ciekawe, coraz więcej sieci handlowych decyduje się na sprzedaż swoich produktów po niższych cenach w sklepach outletowych. Trend ten dotyczy marek luksusowych. Za przykład posłużyć mogą otwarty w marcu sklep marki - Michael Kors w Fashion House Outlet Centre w Piasecznie oraz punkt sieci Pako Lorente w Galerii Sandecja w Nowym Sączu.

Stopniowo rośnie popularność sprzedaży wielokanałowej tzw. „omnichannel commerce”, która jest odpowiedzią na rozwój technologii i kanałów komunikacji. W lutym 2015 r. działalność na pełną skalę rozpoczęła internetowa drogeria Rossmann. Następnie w marcu 2015 r. zadebiutował internetowy sklep szwedzkiej marki H&M.

Na koniec grudnia 2014 r. średni współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach wyniósł 2,5%, natomiast w dużych miastach (200 tys. - 400 tys. mieszkańców) 3,5%.

Ukończenie ponad 70% nowoczesnej powierzchni handlowej będącej obecnie w budowie planowane jest do końca 2015 r. Obserwujemy powrót do gry największych aglomeracji. Znajduje się tu ponad połowa nowo powstającej powierzchni. Z drugiej strony zainteresowanie deweloperów najmniejszymi rynkami nie słabnie. W miastach o populacji poniżej 100 tys. mieszkańców znajduje się ok. 30% powierzchni handlowej w budowie.

Ponadto rośnie zainteresowanie inwestorów obiektami zlokalizowanymi przy głównych ulicach handlowych miast. W Warszawie w miejscu domu handlowego Sezam powstanie budynek biurowy z parterem o funkcji usługowej, a w dawnym Holland Park przy Pl. Trzech Krzyży, obecnie Ethos, obiekt skupiający sklepy luksusowych marek. Także w Poznaniu trwają ostatnie prace związane z inwestycją Półwiejska 2 – w styczniu br. McDonald’s oraz LPP przejęły swoje lokale celem przeprowadzenia prac aranżacyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.