Mars, Lidl, Adidas i inne marki wycofują reklamy z YouTube po aferze

Autor: wirtualnemedia.pl 27 listopada 2017 09:41

Właściciele wielu globalnych marek, takich jak m.in. Mars, Adidas, Diageo czy Lidl wstrzymali emisję swoich reklam na YouTube po tym, jak okazało się, że ich spoty pojawiały się przy filmach z brutalnymi scenami bądź takimi, które są wykorzystywane jako pornografia dziecięca - podają wirtualnemedia.pl

Dochodzenie przeprowadzano wspólnie przez BBD i The Times wykazało, że w YouTube wyświetlana jest cała masa brutalnych filmów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu dzieci. Mowa o klipach w których m.in. zamieszczane są sceny zabójstw ulubionych wśród dzieci postaci z bajek czy lokowanie ich w brutalnym seksualnym kontekście. Chodzi też o klipy zamieszczane przez dzieci czy młodzież, które są nieprzyzwoicie komentowane np. poprzez składanie seksualnych propozycji. Dochodzenie to wykazało również, że reklamy takich marek, jak BT, Adidas, Deutsche Bank, eBay, Amazon, Mars, Diageo i jeszcze wielu innych pojawiały się przy tego typu filmach. Natychmiast po opublikowaniu raportu The Times emisję swoich reklam wstrzymali m.in. Adidas, Diageo, HP i Cadbury - swoje decyzje uzasadnili stwierdzeniem, że sytuacja taka jest nie do przyjęcia. Podobne kroki podejmują Mars, Lidl i Deutsche Bank.

Do tej pory z YouTube’a usunięto ponad 50 kanałów i 500 tys. klipów z treściami, które mogły zagrażać najmłodszym użytkownikom.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.