Marzec w handlu: Capital Partners z dużą stratą, kolejne regulacje na horyzoncie

Autor: dlahandlu.pl 1 kwietnia 2019 12:39

Marzec w handlu: Capital Partners z dużą stratą, kolejne regulacje na horyzoncie Fot. Shutterstock.com

W minionym miesiącu branżę handlową zelektryzowała wiadomość o możliwych regulacjach dotyczących sprzedaży produktów marek własnych. Kij w mrowisko włożył premier Morawiecki, ale wygląda na to, że przed wyborami rząd nie podejmie żadnych działań w tym temacie. Ciekawą lekturą były w marcu wyniki finansowe inwestora Piotra i Pawła, który zanotował aż 12 mln zł straty.

– Zdecydowanie chcemy doprowadzić do tego, żeby na półkach były towary z markami polskimi, a nie tylko (…) z markami sklepów wielkopowierzchniowych. Chcemy, aby w ten sposób rolnicy mogli budować siłę swojej marki – powiedział premier Mateusz Morawiecki.

I dodał, że przy powstawaniu ustawy, która promować będzie polskie marki, rząd będzie "korzystał z najlepszych wzorców w UE". - Bo inne kraje sprytnie bronią swoich własnych rynków, a my mamy za bardzo liberalne, po rządach Platformy, spojrzenie - zaznaczył.

Słowa wywołały burzę. Według firm handlowych i producentów wprowadzenie ograniczenia obecności marek własnych w sieciach handlowych spowoduje mniejszy wybór produktów w sklepach i wyższe ceny, pogorszenie sytuacji dostawców, w tym małych polskich firm, a nawet zwolnienia. Nie wszyscy jednak wieszczą tak złowrogie scenariusze. O czym szerzej pisaliśmy TUTAJ.



– Rozwiązania prawne w sprawie ograniczenia sprzedaży marek własnych przez sieci handlowe już istnieją. Mówi o tym art. 17d. Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji – wskazywał Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.



Z kolei UOKiK uspokajał: – W sprawie planów dotyczących ograniczenia obecności marek własnych w sieciach handlowych odbyło się niedawno spotkanie zespołu, w skład którego weszli przedstawiciele kilku ministerstw. Jednak do uchwalenia ustawy regulującej tę kwestię jest jeszcze bardzo daleko – wynika z wypowiedzi prezesa UOKiK Marka Niechciała.



W niedzielnym handlu bez zmian

Wraz z początkiem roku pojawiło się wiele badań i analiz, wskazujących na negatywne skutki ograniczenia handlu w niedziele (w tym roku mamy już trzy niedziele niehandlowe). Wywołało to falę spekulacji, jakoby w roku wyborczym PiS mógł zmienić zdanie i wycofać się z ustawy bądź złagodzić przepisy.

Pojawiło się jednak rządowe dementi. – W ministerstwie RPiPS nie toczą się prace nad zmianą ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele – poinformował wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Stanisław Szwed. Dodał, że są przeprowadzane rzetelne badania, po których będzie można podjąć decyzję co do dalszego kształtu ustawy.



Czytaj także: Ryszard Petru chce uwolnić niedzielny handel



Z kolei ministerstwo środowiska analizuje zmianę przepisów dotyczących opłaty recyklingowej, jednak takie zmiany również nie nastąpią w najbliższym czasie. Według przedstawicieli resortu, trudno jest w tym momencie oszacować, jaka będzie wysokość tych wpływów za rok 2018.



Capital Partners z dużą stratą. Jak uratuje Piotra i Pawła?


  • Kumpel 2019-04-01 16:14:42

    ??? Wcześniej ktoś słabo prowadził własna firmę ale napewno zgodnie z prawem i bez pomocy sądu.Data 12 września nie jest wcale taka przypadkowa

  • ??? 2019-04-01 14:30:55

    A wcześniej niby się nie działo?

  • Franek 2019-04-01 13:41:58

    W sprawie CP i Piotra i Pawła i ostatnich 12 miesięcy co się tam działo i dzieje można książkę napisać albo zorganizować konferencje prasow nie jeden urząd by się tym zainteresował

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,98

  • Śr

    3,79

  • Min

    2,41

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7142
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.