Marzec w handlu: Capital Partners z dużą stratą, kolejne regulacje na horyzoncie

Autor: dlahandlu.pl 1 kwietnia 2019 12:39

Marzec w handlu: Capital Partners z dużą stratą, kolejne regulacje na horyzoncie Fot. Shutterstock.com

W minionym miesiącu branżę handlową zelektryzowała wiadomość o możliwych regulacjach dotyczących sprzedaży produktów marek własnych. Kij w mrowisko włożył premier Morawiecki, ale wygląda na to, że przed wyborami rząd nie podejmie żadnych działań w tym temacie. Ciekawą lekturą były w marcu wyniki finansowe inwestora Piotra i Pawła, który zanotował aż 12 mln zł straty.

Kadrowe zawirowania

Karuzela kadrowa jak zwykle się kręci. W marcu dowiedzieliśmy się, że Alessandro Beda został dyrektorem handlowym sieci Biedronka. Wcześniej pracował m.in. w PSDB, PwC Polska i Vershold Group oraz Duda Polska, agencji reklamowej pracującej na wyłączne zlecenie Biedronki.

Piotr Korek, były dyrektor nieruchomości i rozwoju Tesco na Europę Centralną, rozpoczął pracę jako partner w Heriot REIT Wielka Brytania. Heriot Reit jest spółką holdingową i inwestycyjną, posiadającą zdywersyfikowany portfel nieruchomości w Afryce Południowej. Ostatnio media donosiły, że holding odkupi grunty na Kabatach od Tesco.

Z kolei po 16 latach pracy w sieci Netto Sławomir Nitek dołączył do zespołu pracowników firmy Action. Sieć zadebiutowała w naszym kraju w październiku 2017 roku i prowadzi obecnie ponad 20 sklepów.

Bardzo szybko, bo po zaledwie dwóch miesiącach, z Żabką pożegnał się Filip Fiedorow, który miał pokierować działem marketingu sieci. Departament ten będzie raportował do Anny Grabowskiej, wiceprezes zarządu ds. komercyjnych. Fiedorow wraca do sieci Ikea i zostanie dyrektorem sklepu w Poznaniu.

Lidl trzyma rękę na pulsie

Podczas gdy Biedronka i Kaufland mają napięte relacje ze związkowcami, Lidl nie ustaje w wysiłkach, by przyciągnąć kolejnych pracowników.
Niemiecki dyskonter wystartował z kolejną edycją „The Lidl Way to Career" – płatnego programu stażowego, w ramach którego sieć oferuje pracę ze specjalistami, a także możliwość rozwoju i realizacji własnych projektów. Rok temu sieć oferowała stażystom 3 tys. zł brutto miesięcznie. W tym roku jest to 3300 zł.
Z kolei od 1 marca Lidl gwarantuje wszystkim pracownikom magazynów, biur sprzedaży oraz biur ekspansji Lidl Polska dostęp do specjalistów fizjoterapii.
Polski oddział Lidla zainwestuje również w budowę nowego centrum dystrybucyjnego. Obiekt zlokalizowany w Stargardzie ma kosztować 200 mln zł. W magazynach pracę znajdzie ponad 200 osób.

Dino z solidnym budżetem
Dino Polska szacuje wartość inwestycji w 2019 roku na ok. 850 mln zł. Chce otworzyć jeszcze więcej sklepów niż w ubiegłym roku.

W całym 2018 roku Dino Polska miało 5,9 mld zł przychodów (wzrost o 30,6 proc. rdr), 541,1 mln zł EBITDA (wzrost o 39,1 proc. rdr), 429 mln zł zysku operacyjnego (+41,5 proc.) i 307,6 mln zł zysku netto (44 proc. więcej niż w 2017 roku). Wzrost sprzedaży LFL wyniósł w 2018 roku 11,6 proc.
Sieć marketów Dino powiększyła się o 202 nowe sklepy. Łączna powierzchnia sali sprzedaży 31 grudnia 2018 r. osiągnęła poziom 375,7 tys. m kw. i była o 27 proc. większa niż rok wcześniej.

SwipBoxy w Carrefourze, Kaufland stawia na start-upy


  • Kumpel 2019-04-01 16:14:42

    ??? Wcześniej ktoś słabo prowadził własna firmę ale napewno zgodnie z prawem i bez pomocy sądu.Data 12 września nie jest wcale taka przypadkowa

  • ??? 2019-04-01 14:30:55

    A wcześniej niby się nie działo?

  • Franek 2019-04-01 13:41:58

    W sprawie CP i Piotra i Pawła i ostatnich 12 miesięcy co się tam działo i dzieje można książkę napisać albo zorganizować konferencje prasow nie jeden urząd by się tym zainteresował

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,90

  • Śr

    16,64

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 834

GORĄCE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 416357

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.