Marzena Gradecka o polskim handlu: Zabrakło nam czasu, by w latach 90-tych zbudować własne sieci

Autor: Forsal.pl 11 stycznia 2016 10:08

Marzena Gradecka, zapytana przez Forbes o to, czy polski handel mógł rozwijać się bardziej dynamicznie odpowiedziała, że przedsiębiorcom zabrakło na to czasu. -  Dobrym przykładem jest Finlandia. Do Unii Europejskiej była zapraszana przez ponad dwie dekady, zanim Finowie zdecydowali się na przystąpienie. W tym czasie zbudowali własne sieci i ponad 90 procent sklepów jest dziś w fińskich rękach. My nie zdążyliśmy wyrobić sobie kontaktów, nauczyć się handlowania, zakumulować kapitał potrzebny na inwestowanie w sieć - mówi na łamach Forbesa.

- My z mężem i tak byliśmy w o tyle dobrej sytuacji, że zawsze z tyłu mieliśmy sieć dystrybucji kosmetyków i chemii, z której częściowo mogliśmy finansować inwestycje w sklepy spożywcze. Ale inni? W latach 90. z handlu utrzymywało się 2 miliony rodzin, to nie mogło wiecznie trwać. I komu to przeszkadzało? Rodzinni handlowi przedsiębiorcy odprowadzali podatki, wychowywali dzieci w duchu przedsiębiorczości - mówi w wywiadzie.

Zapytana, czy to, co nie do końca udało się w branży spożywczej, próbuje zbudować w branży drogeryjnej, rozwijając sieć Jasmin, odpowiedziała:  - Zajęłam się budowaniem ogólnopolskiej struktury, która miałaby nie tylko jeden brand, ale również jeden system, te same produkty w tych samych cenach, jednakowo ułożone na półkach itd. Tylko w ten sposób niezależne drogerie, których dziś jest jeszcze w kraju między 1,5 a 2 tys., mogą obronić się przed rynkowym hegemonem, jakim stał się Rossmann z ponad tysiącem punktów - czytamy w Forbes.

Więcej na Forbes.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gapcio 2016-01-12 08:22:51

    Pani Marzeno -mielismy czas tylko brakowało chęci-były próby zjednoczenia rynku hurtowego jeszcze przed macro, ze wspomnę tylko Oktet

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,60

  • Śr

    0,34

  • Min

    0,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7680

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.