Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Maspex: Branża spożywcza musi być przygotowana na rewolucję w handlu

www.portalspozywczy.pl 19 listopada 2014 12:32

Już coraz mniej Polaków jest gotowych spędzać na zakupach kilka godzin, a chce spędzać w sklepie kilkadziesiąt minut. Są to nowe zjawiska, z którymi musi zmierzyć się nie tylko handel, ale i cały rynek spożywczy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex.

Jak tłumaczy Krzysztof Pawiński, w Polsce - inaczej, niż u naszych południowych sąsiadów - bardzo mocną pozycję ma handel tradycyjny. - Jeszcze kilka lat temu wszyscy myśleli, że hipermarkety ze swoim konceptem połączenia dużego sklepu z galerią, wyprą mniejszy handel. Już coraz mniej Polaków jest gotowych spędzać na zakupach kilka godzin, a chce spędzać w sklepie kilkadziesiąt minut. Są to nowe zjawiska, z którymi musi zmierzyć się nie tylko handel, ale i cały rynek spożywczy - potwierdza prezes Maspeksu w rozmowie z portalspozywczy.pl.

Potwierdza, że obie te branże w najbliższym czasie będą musiały się zmierzyć z wieloma innymi wyzwaniami.

- Są to na pewno zakupy internetowe, które podbijają świat. Jeden z liderów tego sektora, Amazon, robi obecnie duży test w Kalifornii, gdzie rozpoczął dostawę produktów świeżych - w ciągu jednego dnia od złożenia zamówienia. Jest to ogromne wyzwanie dla retailowego modelu sprzedaży. Widać to choćby na rynku USA, gdzie nie powstają już nowe duże sklepy, a ogromne sieci stoją właśnie przed widmem bankructwa - komentuje Krzysztof Pawiński.

Dodaje, że te zjawiska pokazują, że rozwój handlu to cykl zamknięty. - Rozwinął się on najpierw od sprzedaży wysyłkowej w XIX-wiecznych Stanach Zjednoczonych, a dopiero później przełomem były sklepy oraz super- i hipermarkety. Teraz wkraczamy w erę e-commerce, które są niczym innym, jak bardziej rozwiniętą formą sprzedaży wysyłkowej - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,53

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.