Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Maspex walczy o naprawę wizerunku. Współpracuje z Muzeum Powstania Warszawskiego

Autor: dlahandlu.pl 5 marca 2018 10:18

Maspex walczy o naprawę wizerunku. Współpracuje z Muzeum Powstania Warszawskiego fot. materiały prasowe Maspex

Parasol Historii. Wspomnienie’44 – pod tym hasłem firma Maspex we współpracy
z Muzeum Powstania Warszawskiego będzie prowadzić w tym roku projekt edukacyjny. Umowa między stronami została podpisana w lutym b.r.

Maspex będzie kontynuować także dodatkowe działania na rzecz Powstańców Warszawskich, takich jak dalsza pomoc finansowa w ramach akcji „Pomoc dla Powstańców”, wsparcie działalności  specjalistycznej Przychodni Fundacji na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek” oraz projektu Tablice Pamięci, jak również udział w akcji pod hasłem „Paczka dla Bohatera”.

Przypomnijmy, że w 2017 r. należąca do Maspeksu marka napojów energetycznych Tiger  w rocznicę wybuchu powstania warszawskiego zamieściła na Instagramie grafikę z obraźliwym gestem i napisem "1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie". Obsługująca markę Tiger agencja J. Walter Thomson zwolniła dwie osoby, a Maspex przeznaczył dla żyjących powstańców pół mln zł. Post wywołał oburzenie w mediach społecznościowych. Pojawiły się wezwania do bojkotu firmy i producenta. 9 sierpnia br. Tiger usunął grafikę i przeprosił za nią. 

Na tym jednak się nie skończyło, wkrótce potem Grupa Lotos podała, że podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży napojów Tiger Energy Drink, a Polskie Radio zadeklarowało, że nie będzie już na swoje potrzeby kupować produktów firmy Maspex Wadowice. W sondażu przeprowadzonym w sierpniu prawie jedna czwarta respondentów planowała bojkotować wszystkie produkty firmy, natomiast prawie połowa nie zamierzała tego robić.

W październiku Komisja Etyki Reklamy podzieliła stanowiska skarżących uznając, że reklama Tigera w social mediach naruszyła normy Kodeksu Etyki Reklamy. Wskazała, że użyta w reklamie obraźliwa grafika, wyśmiewająca Powstańców i 73. rocznicę Powstania Warszawskiego jest przekroczeniem granicy dobrych obyczajów i naruszeniem wartości historycznych, jakim było Powstanie Warszawskie.

Program Parasol Historii, który powstał z inicjatywy firmy Maspex z myślą o wsparciu społecznej świadomości historycznej oraz współpracy z organizacjami działającymi na rzecz upamiętnienia polskich Bohaterów, wpisuje się w działania mające na celu odzyskanie dobrego wizerunku firmy. Pierwsza edycja projektu funkcjonuje w ramach idei Wspomnienie’44 – jako wyraz pamięci o Powstaniu Warszawskim. Zaplanowane działania będą kontynuowane także w 2019 roku, kiedy będziemy obchodzić 75. rocznicę wybuchu Powstania.

  • jestem z Mazur 2018-03-05 16:46:37

    dobrze, że się w to zaangażowali. wiadomo, że będą hejty, bo taki już z nas naród, ale to przecież nie o to chodzi, chodzi o to, że coś robią, działają. oby tylko ludzie docenili gest Maspexu.

  • alba 2018-03-05 11:53:27

    Fajnie, oby tak dalej działali, mogą zrobić wiele dobrego.

  • Jakub Marciniak 2018-03-05 11:48:00

    Dobry pomysł z kampanią edukacyjną. Wiadomo, doraźna pomoc powstańcom też jest potrzebna, ale ważne jest też edukowanie społeczeństwa w tym temacie. Dobry pomysł mieliście Maspex, fajnie, że się staracie :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.