MasterCard: selfie zamiast haseł do kont zwiększy zaufanie do e-zakupów

Autor: wirtualnemedia.pl 6 października 2015 10:20

Firma MasterCard opracowuje technologię, która hasła potrzebne do logowania się na kontach internetowych pozwoli zastąpić zdjęciami typu selfie lub odczytem linii papilarnych. - Konieczność pamiętania wielu haseł to jedna z najważniejszych barier powstrzymujących rozwój zakupów w sieci - podkreśla Ajay Bhalla, dyrektor ds. bezpieczeństwa w MasterCard.

Nowe rozwiązanie nosi nazwę MasterCard Identity Check. Technologia ma pozwalać na przeprowadzanie logowań do kont internetowych, a także autoryzowanie zakupów online w dwojaki sposób - albo poprzez użycie w smartfonie czytnika linii papilarnych (coraz więcej modeli telefonów jest wyposażonych w takie czujniki), albo przez przesłanie obrazu twarzy właściciela konta przy użyciu przedniego aparatu fotograficznego przeznaczonego zazwyczaj do robienia zdjęć typu selfie.

Według badań przeprowadzonych wspólnie przez MasterCard i firmę Norstat na grupie 10 tys. respondentów 53 proc. z nich przynajmniej raz w tygodniu zapomina hasła do któregoś z kont w serwisach online, a na zresetowanie konta i uzyskanie nowego hasła każdy z użytkowników traci ok. 10 minut.

MasterCard zapowiada, że wprowadzenie nowego systemu autoryzacji zakupów w sieci będzie miało wymierne korzyści dla właścicieli sklepów. Obecnie bowiem wielu użytkowników przerywa proces dokonywania zakupów przed momentem dokonania wpłaty z powodu niemożności wprowadzenia prawidłowego hasła autoryzującego konkretną transakcję.

Według planów system MasterCard Identity Check zostanie wprowadzony w Stanach Zjednoczonych w połowie 2016 r., natomiast globalnie ma być dostępny do końca 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,36

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.