Maxima ogłasza strategię. Do 2025 r. zainwestuje 600 mln euro w sieci sklepów

Autor: dlahandlu.pl 6 lutego 2019 14:06

Maxima ogłasza strategię. Do 2025 r. zainwestuje 600 mln euro w sieci sklepów Fot. Shutterstock

Maxima Grupė, właściciel sieci handlowych w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii, ogłosił strategię działania do 2025 r., która zakłada dalszą ekspansję międzynarodową. Planowane są inwestycje w wysokości 600 milionów euro w ciągu 7 lat w istniejących i nowych sklepach oraz coroczny wzrost obrotów o 7 proc. Strategia przewiduje także oszczędność 500 milionów euro do 2025 r.

Jako priorytety dla grupy Maxima wyznacza sobie: transformację ukierunkowaną na poprawę doświadczeń klientów i tworzenie lepszych warunków pracy dla pracowników.

- W ciągu dwóch dziesięcioleci działalności firma Maxima zbudowała litewski sukces biznesowy: od jednego sklepu w Wilnie stała się detalicznym liderem w krajach nadbałtyckich. Rozumiemy, że aby przejść od silnego gracza regionalnego do odnoszącej sukcesy firmy międzynarodowej, musimy się zmienić. Chcemy być cenieni nie tylko za szeroką sieć sklepów, szeroki asortyment i dobre ceny, ale także za wysoką jakość usług i przyjemne zakupy. Będzie to wymagało wkładu każdego pracownika, dlatego chcemy szanować pracowników, ich zaangażowanie i wzmocnienie, które jest integralną częścią kultury naszej organizacji - mówi Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė.

Jak poinformował, w opracowywaniu strategii brało udział ponad stu pracowników spółek grupy z pięciu krajów.

Grupa zamierza tworzyć wartość dla klientów poprzez wygodniejsze zakupy w sklepach, zintegrowane kanały cyfrowe, szeroki asortyment i dobry stosunek ceny do jakości. Ten ostatni będzie zapewniony poprzez zwiększenie wydajności operacyjnej przedsiębiorstw, a tym samym zmniejszenie kosztów i w konsekwencji także cen. Strategia przewiduje oszczędność 500 milionów euro w ciągu 7 lat dzięki bardziej wydajnym rozwiązaniom zarządzania przedsiębiorstwem.

Kluczową kwestią strategii jest również zrównoważony rozwój. - Dążymy do osiągnięcia naszych celów w sposób odpowiedzialny, zapewnienia dobrobytu naszym klientom i pracownikom, budowania opartych na zaufaniu relacji z partnerami, zachęcania i wspierania lokalnych producentów oraz ochrony środowiska - mówi Dalius Misiūnas.

Wraz ze zmianami wewnętrznymi strategia Maxima Grupė przewiduje również szybką ekspansję międzynarodową, z inwestycjami wynoszącymi prawie 100 milionów euro rocznie do 2025 r. - co najmniej 600 milionów euro ogółem. Inwestycje te zostaną przeznaczone na wzmocnienie sieci sklepów na istniejących i nowych rynkach oraz na rozwój nowych kanałów sprzedaży. Celem jest wzrost obrotów grupy o 7 procent rocznie.

- W ubiegłym roku podjęliśmy kilka ważnych kroków z myślą o aktywnej ekspansji: przejęliśmy i zintegrowaliśmy sieci handlowe w Polsce, a także jako jedni z pierwszych w regionie, emitując obligacje o wartości 300 mln euro. To solidna podstawa do dalszej ekspansji zagranicznej - zauważa prezes grupy.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,46

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6858
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.