Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Maxima: Podejmujemy aktywne działania na rynku akwizycyjnym w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2018 11:04

Maxima: Podejmujemy aktywne działania na rynku akwizycyjnym w Polsce Na zdj. dyrektor generalny Maxima Grupė Dalius Misiūnas. Fot. Maxima

Dyrektor generalny Maxima Grupė Dalius Misiūnas, w rozmowie z dlahandlu.pl, potwierdza, że spółka ma zamiar konsolidować polski rynek handlu. Jak informuje, Maxima już podejmuje na tym polu „aktywne działania”, choć nie chce zdradzać szczegółów.

Jak mówi Dalius Misiūnas, przejęta niedawno sieć Stokrotka jest dla grupy idealną platformą rozwoju w Polsce.

- Nabycie Emperii było bardzo ważnym krokiem dla Maxima Grupė. Stokrotka, z ugruntowaną pozycją rynkową, stabilnymi finansami, sprawdzonym modelem sklepu i potwierdzoną zdolnością do organicznego wzrostu, jest idealną platformą dla nas do dalszego rozwoju. Wzrost ten będzie połączeniem dynamicznego planu rozwoju organicznego i działalności M & A – mówi Dalius Misiūnas.

Dodaje, że polski rynek jest dla spółki szczególnie ważny, nie tylko ze względu na bliskość, ale także ze względu na swój potencjał. - Ponad 38 milionów mieszkańców i dynamiczny wzrost PKB sprawiają, że Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem – mówi dyrektor generalny Maxima Grupė.

Dalius Misiūnas nie zdradza, czy spółka prowadzi obecnie rozmowy na temat kolejnych przejęć w Polsce.

- W tej chwili mogę tylko powiedzieć, że Maxima Grupė jest aktywna w tym obszarze i że z zasady nie komentujemy naszych działań w zakresie fuzji i przejęć. Analizujemy i oceniamy wszystkie możliwości – mówi.

Przypomnijmy, 17 maja Maxima Grupė poinformowała o osiągnięciu 100 proc. udziału w ogólnej liczbie głosów w spółce Emperia. W ten sposób sfinalizowała przejęcie właściciela Stokrotki, które trwało aż od listopada 2017 r., kiedy to ogłosiła wezwanie na akcje Emperii.

W ubiegłym tygodniu Maxima Grupė poinformowała, że rozpoczyna proces integracji sieci sklepów Stokrotka i Aldik w Polsce. Aldik, który został przejęty przez spółkę w 2012 roku, zostanie włączony do Stokrotki. Po połączeniu sieć handlowa będzie działała pod jednolitą marką Stokrotki. Po integracji i otwarciu nowych sklepów Stokrotka będzie posiadała 563 sklepy do końca tego roku.

Scalenie tych dwóch sieci handlowych jest częścią strategii w Polsce – pozwoli grupie wzmocnić pozycję i wdrożyć dalsze plany ekspansji na naszym rynku.

Wydaje się, że grupa jest dobrze przygotowana do przejęć, także w zakresie ich finansowania. Niedawno informowała o przyznaniu przez agencję ratingową Standard & Poor's ratingu na poziomie BB+, z perspektywą stabilną. Tym samym, Maxima Grupė stała się pierwszą prywatną spółką w krajach bałtyckich i jednym z niewielu detalistów w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, która otrzymała i publicznie ogłosiła międzynarodowy rating kredytowy.

Maxima Grupė złożyła wniosek o przyznanie ratingu kredytowego po rozpoczęciu oceny możliwości emisji obligacji. Po otrzymaniu oceny firma pomyślnie ukończyła pierwszy etap procesu emisji. Według D. Misiūnasa, Maxima Grupė rozważa obecnie wszystkie możliwe alternatywy dla finansowania rozwoju swojej działalności.

Jeszcze przed sfinalizowaniem zakupu Emperii, analitycy oceniali, iż Maxima wyrasta na drugiego po Eurocashu potencjalnego konsolidatora segmentu supermarketów w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Gutt 2018-07-25 20:53:48

    Eurocash coraz tańszych do przejęcia

  • lotus 2018-07-25 15:33:54

    Piotr i Paweł byłby zapewne doskonałym dopełnieniem

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.