Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

McDonald's zamknie 59 restauracji w USA

Autor: PAP 12 sierpnia 2015 14:19

W Stanach Zjednoczonych ubędzie w tym roku 59 restauracji należących do słynnej sieci fast food – wynika z oficjalnego oświadczenia władz koncernu.

Tym samym po raz pierwszy od co najmniej 45 lat liczba amerykańskich restauracji McDonald's zamkniętych w danym roku przewyższy liczbę nowo otwartych placówek. Likwidacja 59 lokali to część planu restrukturyzacyjno-oszczędnościowego, wdrożonego przez zarząd sieci w obliczu kryzysu wizerunkowego i spadających przychodów.


Lokale McDonald's w Stanach Zjednoczonych – których liczba na koniec 2014 r. zbliżała się do 14,4 tys. – generują ok. 32 proc. przychodów koncernu. Jednak od siedmiu kwartałów sprzedaż w porównywalnych restauracjach na terenie USA maleje: w II kwartale br. spadek ten wyniósł 2 proc. Powodem są zmieniające się preferencje kulinarne konsumentów i wzrastająca świadomość znaczenia zdrowego odżywiania. Stąd też wśród Amerykanów coraz większą popularnością cieszą się tzw. restauracje fast casual jak Chipotle Mexican Grill, które oferują świeższe i mniej przetworzone produkty.

W skali globu przychody McDonald's w pierwszej połowie br. spadły o 10 proc., do 12,5 mld USD. Zysk netto sieci spadł o 22 proc., do 2 mld USD.

Z dokumentów przesłanych przez koncern do Departamentu Handlu w Minnesocie w lipcu br. wynika, że McDonald's zamknie w tym roku łącznie 184 restauracje, a otworzy 125 nowych.

 
 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.