Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

McDonalds w Polsce na plusie. W planach intensywny rozwój sieci

www.portalspozywczy.pl 8 marca 2013 09:11

Sieć restauracji McDonald's w Polsce zakończyła ubiegły kryzysowy rok wzrostem sprzedaży i zysku. Firma mocno inwestowała otwierając 23 nowe restauracje, zakończyła także proces modernizacji i zmiany wizualizacji swoich lokali.

- 2012 r. był trudny dla polskiej i światowej gospodarki, ale dobry dla firmy McDonald's w Polsce. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży i zysku netto - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.

Przedstawiciel sieci nie chciał jednak zdradzić dokładnych wyników sprzedaży firmy w Polsce. Wyjaśniając, że jest jeszcze za wcześnie aby mówić o konkretnych liczbach. - Oficjalne wyniki głosimy po przeprowadzeniu dwóch audytów, obecnie jesteśmy po pierwszym - wyjaśnia Krzysztof Kłapa. Dopytywany dodał jednak "wynik był jednocyfrowy, ale w górnych rejestrach".

Przedstawiciel sieci pytany, czy w sprzedaż firmy nie uderzyła afera z koniną dodawaną do wołowiny, która została znaleziona m.in. w hamburgerach i klopsikach, stwierdził, że nic takiego nie miało miejsca. - Nie zauważyliśmy spadków sprzedaży. To efekt naszej polityki dotyczącej bezpieczeństwa i jakości produktu. Mięso dostarcza nam jeden producent, firma OSI, który spełnia wyśrubowane normy jakości, do której mamy duże zaufanie - wyjaśnia.

W 2012 r. firma mocno inwestowała. - Nie zwalniamy tempa. W ubiegłym roku otworzyliśmy 23 restauracje. W tym roku chcemy być bardziej ambitni - zapowiedział dyrektor McDonald's Polska.

Pytany ile dokładnie lokali firma może otworzyć w tym roku odpowiedział, że firma nigdy nie podaje dokładnych planów inwestycyjnych i woli podsumowywać, każdy rok po jego zakończeniu.

Jednak dotychczas McDonald's Polska otwierał co roku ok. 20 nowych lokali, uwzględniając natomiast zapowiedź "bardziej ambitnych inwestycji" można się domyślać, że w tym roku ruszy kilka, kilkanaście lokali więcej. Inwestycjom będzie sprzyjać budowa nowych dróg eksperesowych i autostrad, przy których lokowane są tzw. MOP-y, firma chce także otwierać nowe placówki w nowych oraz już istniejących centrach handlowych.

- Duży potencjał widzimy na rynku warszawskim, w tym roku poinformujemy o kilku niespodziankach. Będziemy także chcieli wykorzystać potencjał rozwoju jaki dają nowe autostrady. Mocno wchodzimy w tzw. MOP-y, chęć współpracy z nami wyraziły wszystkie firmy paliwowe, które chcą otwierać stacje przy drogach szybkiego ruchu - wyjaśnia Krzysztof Kłapa.

- Będziemy otwierali nasze restauracje w nowopowstających centrach handlowych, ale także w działających już galeriach, które modernizują się, poszerzają powierzchnię food court'ów. Pojawimy się we wszystkich lokalizacjach, które mają odpowiedni potencjał - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8660

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555168

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.