Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Media Markt zainwestuje w mniejszy format, wejdzie do mniejszych miast

www.portalspozywczy.pl 17 grudnia 2014 20:20

Media Markt zainwestuje w mniejszy format, wejdzie do mniejszych miast

Media-Saturn Holding Polska, sieć detaliczna sprzedaży sprzętu RTV-AGD, planuje otwarcie kolejnych sklepów funkcjonujących w małym formacie. Wprowadzenie nowego konceptu placówek ma przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności sieci.

- Będziemy inwestować w sklepy Media Markt w mniejszym formacie, który można wprowadzić w większej liczbie lokalizacji oraz mniejszych miastach. Mniejszy format zapewnia większą elastyczność rozwoju - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl Sławomir Uherek, wiceprezes Media-Saturn Holding Polska Sp z.o.o.

- Jesteśmy niekwestionowanym liderem w dużych miastach. W mniejszych nas po prostu nie ma, jest natomiast nasza konkurencja. Odpowiedzią są mniejsze formaty działające już w modelu multichannell. Placówki te mają określony asortyment obecny na mniejszej powierzchni - dodaje. Jak podkreśla, klienci mają także możliwość wybierania z szerokiej oferty internetowej liczącej ponad 100 tysięcy produktów.

- Można powiedzieć, że tworzymy koncept sklepów, ale tak naprawdę wychodzimy z koncepcją handlu do mniejszych miejscowości - zauważa wiceprezes Media-Saturn Holding Polska.

Obecnie funkcjonuje jeden sklep oparty na nowym koncepcie. - Został otwarty w ubiegłym roku w Szczecinie. Jest to co prawda duże miasto, jednak jego specyfika powoduje, że nie było możliwości otwarcia dużej placówki. Oceniając potencjał rynku uznaliśmy, że nie ma potrzeby uruchamiania bardzo dużego sklepu. Tym samym powstała doskonała sytuacja dla otworzenia nowego konceptu. Sklep powstał po drugiej stronie Odry, czyli tam gdzie nie było do tej pory dostępu do marki Media Markt ani marki Saturn - podkreśla.
W planach holdingu jest otwarcie kilkunastu kolejnych sklepów w przeciągu dwóch lat - Pierwsze zostaną otwarte już w roku 2015. W zależności od potencjału lokalizacji będą one miały od 1000 do 1500 mkw - stwierdza.

Jak przyznaje Uherek główny impackt rozwojowy w przypadku marek Media Markt i Saturn będą stanowiły mniejsze powierzchnie handlowe. -W przypadku dużych sklepów jesteśmy uzależnieni od rozwoju centrów handlowych. W grę wchodzą tak naprawdę dwa rozwiązania. Po pierwsze powstawanie nowych centrów i wchodzenie do nich z naszą ofertą. Po drugie przejmowanie lokalizacji już istniejących, w których do tej pory jeszcze nie działamy - wyjaśnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Garry 2015-03-31 23:34:07

    Fajnie, że znowu inwestują, ale jak wyczytałem na gowork.pl/opinie_czytaj,3855 nie zawsze dobrze im to wychodzi.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,27

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.