Media społecznościowe nieodłączną częścią procesu i doświadczenia zakupowego

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2017 09:35


Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Visa jednoznacznie wskazują, że w dzisiejszych czasach – gdy konsumenci mają większe możliwości komunikowania się ze sobą niż kiedykolwiek przedtem – integracja z mediami społecznościowymi staje się dla detalistów sprawą o kluczowym znaczeniu. Współczesny klient oczekuje, że media społecznościowe będą nieodłączną częścią całego jego doświadczenia zakupowego – od pierwszego zainteresowania się produktem aż do płatności za jego zakup - pisze na łamach poradnika “e-Izby: social commerce” Małgorzata Ciszecka, Senior Manager. Regional Product & Market Development z firmy Visa.

Współczesne doświadczenie zakupowe można utożsamić z rozrywką czy dobrą zabawą – zwracamy uwagę na jakiś produkt przeglądając zdjęcia znajomych na Instagramie. Przyglądamy mu się bliżej na stronie internetowej detalisty, sprawdzamy czy cieszy się dobrą opinią wśród znajomych i użytkowników, a na końcu dzielimy się na Facebooku wrażeniami z pierwszych chwil z nowo zakupionym produktem. Zmiana zwyczajów zakupowych konsumentów staje się jednym z najważniejszych elementów, na który powinni zwrócić uwagę detaliści. Klienci odeszli od postawy „kup teraz” w stronę „poczekaj, zastanów się, skonsultuj” - uważa ekspertka.

Niezależnie od tego, jaką drogą konsumenci dokonują wyboru towarów, które chcą posiadać, na końcu tej drogi będą musieli dokonać płatności. Transakcje e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów płatności Visa. Wkrótce na polskim rynku zadebiutuje Visa Checkout – nowa usługa, która znacznie uprości płacenie w sieci, zarówno z poziomu urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych. Dzięki niej dane karty konsumenci będą podawać tylko raz, przy rejestracji, a płatności dokonają szybko i wygodnie na zasadzie „one clik”. Usługa daje istotne korzyści także detalistom – Visa Checkout znacznie zwiększa konwersję płatności, dzięki czemu kupujący rzadziej porzucają koszyk. Obecnie wynosi ona 56% dla komputerów stacjonarnych oraz jedynie 38% dla urządzeń mobilnych. Jak pokazują wyniki badania Visa, dzięki Visa Checkout konwersja płatności wzrasta odpowiednio do 86% i 75% - wyjaśnia Małgorzata Ciszecka.

Płatności cyfrowe stają się nieodłącznym elementem naszego życia. Korzystamy z nich coraz chętniej, za pomocą coraz większej liczby urządzeń i w coraz większej liczbie miejsc – zarówno w świecie fizycznym, jak i w internecie. Bezgotówkowe metody płatności przenikają się, ale tylko karta może być dla nas źródłem pieniądza w każdej z nich. Kartą możemy płacić fizycznie w punktach handlowo usługowych, możemy zapłacić nią w sieci, możemy także korzystać z niej za pomocą urządzenia mobilnego – i to niezależnie od tego, czy chcemy zapłacić zbliżeniowo w sklepie, wewnątrz aplikacji przez smartfona czy za zakupy w sklepie internetowym z tabletu. W przyszłości przybywać będzie urządzeń, za pomocą których będziemy mogli dokonać płatności. W Visa jesteśmy na to przygotowani – pierwsze banki w Polsce wdrożyły już usługę tokenizacji Visa, która odegra istotną rolę w dalszym rozwoju płatności cyfrowych. Tokenizacja pozwala zastąpić dane wrażliwe karty Visa innym ciągiem cyfr i zestawem danych – bezpiecznym tokenem płatniczym - tłumaczy Małgorzata Ciszecka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.