Metro AG notuje wzrost sprzedaży LfL. W Europie Wschodniej wzrost wyniósł 6,4 proc.

Autor: dlahandlu.pl 12 lutego 2019 11:14

W I kwartale roku obrotowego 2018/19 r., sprzedaż like-for-like grupy Metro AG wzrosła o 2,3 proc., w stosunku do roku poprzedniego. Przyczyniły się do tego głównie Europa Wschodnia (z wyłączeniem Rosji), gdzie sprzedaż LfL wzrosła o 6,4 proc. i Azja (wzrost o 5,9 roc.), a także pozytywny efekt kalendarza. W lokalnej walucie sprzedaż Metro wzrosła o 2,1 proc.

Sprzedaż raportowana za okres pierwszego kwartału 2018/19 wyniosła 8,02 mld euro, wobec 8,07 mld euro rok wcześniej. Oznacza to spadek o 0,6 proc. Głównym powodem spadku był negatywny wpływ kursu walutowego w Rosji i Turcji.

EBITDA, wyłączając wpływy z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości, wyniosła w sumie 470 milionów euro w pierwszym kwartale 2018/19 (I kw. 2017/18 było to 504 miliony euro). Spadek o 34 mln euro wynika głównie z negatywnych skutków walutowych w Rosji i Turcji, a także z inwestycji w pozycjonowanie Metro w Rosji. Po skorygowaniu wyniku EBITDA o efekty walutowe, spadek ten wynosi 16 milionów euro.

- Sprzedaż i zyski Metro AG są zgodne z oczekiwaniami. Nasze działania podjęte w Rosji przynoszą pozytywne rezultaty. Azja, Europa Wschodnia i branża delivery nadal rozwijają się dynamicznie. Zwiększona koncentracja na segmencie HoReCa i hurtownikach przynosi efekty. Możemy potwierdzić prognozy na rok finansowy 2018/19  - mówi Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.

W Niemczech Metro wykazało nieznaczny spadek sprzedaży LfL o 0,2 proc., w porównaniu do spadku o 2,2 proc. w ubiegłym roku. Sprzedaż ogółem spadła o 1,3 proc., częściowo z powodu zamknięcia jednego sklepu w roku obrotowym 2017/18.

W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż typu LfL wzrosła o 1,0 proc., głównie ze względu na silny rozwój we Francji, Włoszech i Hiszpanii. Sprzedaż ogółem wzrosła o 1,2 proc.

W Rosji wprowadzone środki przyniosły pozytywne rezultaty. WI kwartale 2018/19 sprzedaż typu like-for-like spadła tylko o 2,4 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Rozwój w Rosji skorzystał z atrakcyjnego modelu cenowego, a także rozszerzenia formatu franczyzy Fasol. W walucie lokalnej sprzedaż spadła o 2,8 proc. W wyniku ujemnych efektów walutowych odnotowana sprzedaż spadła o 11,9 proc.

W Europie Wschodniej (bez Rosji) sprzedaż LfL nadal rosła. W pierwszym kwartale 2018/19 r. wzrósł wyniósł 6,4 proc. Przyczyniły się do tego prawie wszystkie kraje w tym segmencie. W lokalnej walucie sprzedaż wzrosła o 6,3 proc. Ze względu na negatywne skutki walutowe, szczególnie w Turcji, odnotowana sprzedaż wzrosła jedynie o 0,8 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    14,27

  • Śr

    10,45

  • Min

    5,35

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.