Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Metro Group poprawia wskaźniki, choć Real i Metro cash&carry nadal notują spadki

Autor: www.dlahandlu.pl 12 grudnia 2013 10:02

Metro Group poprawia wskaźniki, choć Real i Metro cash&carry nadal notują spadki

Metro Group jest zadowolone z wyników finansowych za 9 miesięcy br. Zdaniem firmy, transformacja Grupy przyniosła wymierne efekty. Wskaźnik EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł do 728 mln euro (w okresie 9 miesięcy 2012r. było to 706 mln euro ). Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej poprawiły się o ponad 300 mln euro, a zadłużenie netto zmniejszyło się o 2,3 mld euro.

Metro Group zamknęło rok obrachunkowy z dobrymi wynikami i wzmocniło dane bilansowe: EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wyniósł 728 mln euro, co oznacza wzrost o 22 mln euro w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowana o zmiany portfela i różnice kursowe sprzedaż wzrosła o 0,9 proc .

- Poprawa sprzedaży i wskaźnika EBIT napawa nas optymizmem.  Z redukcją długu netto o ponad 2 mld euro i dalszą poprawą płynności finansowej Metro Group istotnie wzmocniło swoja pozycję gospodarczą w 2013 r. - powiedział Olaf Koch, prezes Grupy. Zapowiedział również, że w 2014 r. Grupa będzie kontynować transformację.

Przeczytaj także:

Sprzedaż Metro cash&carry w okresie od stycznia do września 2013 spadła o 2,0 procent do 22,6 mld euro (w walucie lokalnej : - 0,5 proc.). Uwzględniając zbycie oddziały w Wielkiej Brytanii wyniki były na niemal idetycznym poziomie jak rok wcześniej. Udział sprzedaży marek własnych w sprzedaży ogółem wzrósła o 17,0 procent ( 16,9 proc. w 2012 r. ) W trzecim kwartale 2013 r. Metro Cash & Carry odnotowano znaczącą poprawę trendu sprzedaży w większości krajów, w których sieć prowadzi działalność, a firma zwiększyła udziały rynkowe.

Jeśli chodzi  o sieć Real, zbycie działalności w Rosji, Rumunii i na Ukrainie maiją duży wpływ sprzedaży w roku obrotowym 2013. Wielkość sprzedaży znacznie spadła o 8,2 procent do 7,3 mld euro (w walucie lokalnej: -7,9 proc.) Sprzedaż Like-for-like spadła o 2,1 proc. W Niemczech udział produktów własnych marek w sprzedaży ogółem wzrósł z 16,0 procent do 16,4 procent. EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł z minus 4 mln euro do minus 1 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.