Metro Group zmniejszy zadłużenie o 736 mln euro

Autor: dlahandlu.pl 19 grudnia 2014 13:53

Metro Group zmniejszy zadłużenie o 736 mln euro

W roku obrotowym 2013/14 Metro Group kontynuowało wdrażanie procesu transformacji i osiągnęło swój cel: EBIT wyniósł 1,727 milionów euro, natomiast sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 1,3 proc.

- Poczyniliśmy znaczny postęp we wszystkich działaniach biznesowych, poprzez konsekwentne koncentrowanie się na grupach klientów, w obszarze zasięgu, usług i marketingu wielokanałowego - powiedział Olaf Koch, prezes METRO AG. - Tendencja ta znajduje swoje odzwierciedlenie w naszych wynikach finansowych. Szczególnie udany był czwarty kwartał ze wzrostem obrotów like-for-like we wszystkich działach sprzedaży. W celu utrzymania tempa rozwoju biznesu, w roku 2014/15 nie będziemy jedynie kontynuować procesu transformacji METRO GROUP, ale również dążyć do intensyfikacji działań. Ponadto METRO GROUP dodatkowo wzmocni swój fundament finansowy, istotnie zmniejszając zadłużenie netto o 736 milionów euro.

Pozytywny początek roku obrotowego 2014/15, przypadający na początek października, zanotowały również działy sprzedaży METRO GROUP. W Niemczech wzrost sprzedaży w okresie świątecznym widoczny był w pierwszych dwóch tygodniach grudnia. Zdecydowanie lepiej w porównaniu do listopada, kiedy to rozpoczął się bożonarodzeniowy sezon świąteczny. Rekordowy wzrost sprzedaży rok do roku udaje się osiągnąć w METRO Cash & Carry oraz Media - Saturn. METRO GROUP przewiduje ogólny zadowalający wynik w okresie świąt 2014.

Sprzedaż delivery (usługa dostaw) w METRO Cash & Carry nadal utrzymuje się w dynamicznej tendencji wzrostowej, osiągając w roku 2013/14 poziom 9,5% i wynosi 2,8 miliardów euro (w walucie lokalnej +13,6%). Wzrost widoczny jest również w udziale sprzedaży marek własnych - z 16,8% do 17,0%. METRO Cash & Carry ma na celu stopniowe oddzielenie usługi delivery od hurtowni i wdrożenie profesjonalnego konceptu dystrybucji żywności.

METRO Cash & Carry w roku obrotowym 2013/14 zwiększyło łączną sprzedaż w walucie lokalnej o 2,0%. Jednakże w związku z silnym spadkiem wartości waluty, łączna sprzedaż w przeliczeniu na euro spadła o 2,1%, osiągając 30,5 miliarda euro. Natomiast sprzedaż like-for-like w walucie lokalnej wzrosła o 1,0%.

W Niemczech, sprzedaż METRO Cash & Carry spadła nieznacznie o 0,4% i wyniosła 4,8 miliardów euro (spadek o 0,3% w ujęcie like-for-like). W ciągu roku obrotowego 2013/14, odnotowano niewielką poprawę trendu, który był spowodowany sukcesem wprowadzenia odnowionej gamy produktów. Całkowita sprzedaż like-for-like w METRO Cash & Carry wzrosła w czwartym kwartale roku 2013/14, który jest piątym kwartałem z rzędu odnotowującym wzrost.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,60

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.