Metro oczekuje wzrostu sprzedaży o 1-3 proc. w kolejnym roku finansowym

Autor: dlahandlu.pl 13 grudnia 2018 14:15

Metro AG ​​spodziewa się wzrostu sprzedaży o 1-3 proc. w kolejnym roku obrotowym, 2018/19 r. – zarówno licząc ogółem, jak i LfL. Zyski przed odsetkami, opodatkowaniem, amortyzacją (EBITDA), bez wpływów z transakcji na rynku nieruchomości, mogą spaść o około 2-6 proc.

Wzrost przychodów w przyszłym roku będzie osiągnięty głównie dzięki rynkom Europy Wschodniej (bez Rosji) i Azji.

W roku finansowym 2017/18 grupa zanotowała 0,7-proc. wzrost sprzedaży LfL oraz ogółem (licząc w lokalnej walucie), ale z powodu negatywnego wpływu kursów walut, raportowana sprzedaż grupy spadła rok do roku o 1,6 proc., do 36,5 mld euro.

Zysk EBIT spadł o 10,9 proc., do 578 mln euro, z 649 mln euro rok wcześniej. Natomiast zysk roku finansowego 2017/18 wyniósł ogółem 348 mln euro (rok wcześnie było to 345 mln euro).

Licząc bez sieci real, zysk za cały okres wyniósł 458 milionów euro w roku finansowym i był wyższy rok do roku o 79 mln euro.

Metro zaksięgowało Real jako działalność zaniechaną na dzień 30 września, czyli na koniec roku finansowego 2017/18. Utrata wartości firmy z tego tytułu wyniosła 64 mln euro.

Dyrektor generalny Olaf Koch powiedział, że "proces sprzedaży sieci Real postępuje dobrze".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,09

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6845
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.