Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Mex Polska widzi ożywienie w branży gastronomicznej

www.portalspozywczy.pl 4 czerwca 2014 13:42

Gastronomiczna spółka Mex Polska kończy właśnie proces udanej restrukturyzacji przeprowadzonej w grupie. - Obecnie w większym stopniu możemy skupić się na bieżącej pracy operacyjnej, co - przy rosnącym rynku - powinno zaowocować znaczącą poprawą wyników - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Paweł Kowalewski, prezes zarządu, Mex Polska SA.

Jak ocenia Paweł Kowalewski, ożywienie prawdopodobnie będzie miało miejsce we wszystkich segmentach rynku gastronomicznego, chociaż - mając na uwadze odnotowane spadki w poprzednich kryzysowych latach - widać, że dotknęły one najbardziej lokale z segmentów casual dining i premium. - Wydawałoby się, przyjmując za naturalny trend przeciwny, że to one z kolei będą głównymi beneficjentami poprawiającej się sytuacji gospodarczej, a znacząca część naszych restauracji prowadzi działalność właśnie w tym segmencie - dodaje.
Spółka z optymizmem patrzy na przyszłość. - Mamy już pierwszy kwartał poza sobą i widzimy, że w stosunku do zeszłego roku przyrost obrotów w restauracjach był znaczący, a niektóre z nich odnotowały procentowo nawet dwucyfrowy wzrost obrotów. Jeżeli ta tendencja utrzyma się nadal, to stopniowo zbliżymy się do wyników jakie osiągaliśmy przed kryzysem. Polacy powoli zapominają o kryzysie i są skłonni wydawać więcej na posiłki i częściej zaglądać do lokali gastronomicznych. Zwiększa się też ruch turystyczny. Nastraja nas to optymistycznie i zachęca do zdwojenia wysiłków nad rozwojem naszych konceptów - komentuje prezes Mex Polska SA.
Zapewnia, że spółka konsekwetnie realizuje strategię rozwoju poprzez franczyzę dwóch flagowych konceptów, tj. sieci restauracji The Mexican i lokali typu bistro pod marką Pijalnia Wódki i Piwa.
- Szczególnie koncept Pijalni, którego jesteśmy liderem na rynku polskim, cieszy się dużym zainteresowaniem potencjalnych franczyzobiorców i mamy wiele zapytań o możliwość współpracy. W zasadzie w jego rozwoju jest tylko jedno, ale znaczące ograniczenie, tj. możliwość pozyskania właściwych lokalizacji o umiarkowanym czynszu dostosowanym do generowanych obrotów. Szanujemy pieniądze naszych partnerów - franczyzobiorców i dlatego bardzo uważnie analizujemy każdy nowy projekt. Takie podejście z jednej strony spowalnia nieco nasz rozwój (historycznie powstaje 5-6 nowych lokali rocznie), ale z drugiej strony pozwala budować markę ,z którą wielu inwestorów chce współpracować. Jesteśmy przekonani, że wybraliśmy właściwą drogę, nie nazbyt stromą, ryzykowną ale o właściwym nachyleniu, dostosowaną do naszych obecnych możliwości - komentuje Paweł Kowalewski.
Spółka grupy prowadzą łącznie 23 lokale. Są to: The Mexican - 8 restauracji w tym 5 prowadzonych w ramach umowy franczyzy; Browar de Brasil - 2 restauracje w tym 1 prowadzona w ramach umowy franczyzy; Pijalnia Wódki i Piwa - 12 restauracji w tym 12 prowadzonych w ramach umowy franczyzy oraz jedna restauracja pod marką Kameralna.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.