Mężczyźni wybierają produkty markowe, kobiety zwracają uwagę na kraj pochodzenia

Autor: dlahandlu.pl 6 grudnia 2018 13:49

Z badania motywacji konsumenckich TÜV Rheinland Polska wynika, że dla 38 proc. mężczyzn marka ma istotne znaczenie przy wyborze kupowanego produktu. Na to samo kryterium zwraca uwagę tylko 26 proc. kobiet.

Panowie częściej niż panie uważają, że znana marka to gwarancja dobrej jakości produktu. Największe znaczenie do markowych produktów przykładają młodzi Polacy w wieku 18-24, podczas gdy dla pozostałych grup wiekowych marka ma relatywnie mniejsze znaczenie. 
W przeciwieństwie do mężczyzn panie więcej wagi przykładają do materiału, z którego produkt jest zrobiony (39 proc. wskazań wobec 29 proc. wśród panów). Co trzecia kobieta zwraca też uwagę na kraj pochodzenia produktu, podczas gdy to kryterium ma znaczenie dla jednej czwartej mężczyzn. – Kobiety chcą wiedzieć, z czego produkt jest zrobiony i czy pochodzi z kraju, którego produkcja wzbudza ich zaufanie. Panowie najwyraźniej stawiają na prestiż marki, czyli coś, czym można się pochwalić – uważa Tomasz Czampiel, dyrektor działu certyfikacji wyrobów TÜV Rheinland Polska. Musimy jednak pamiętać, że marka jako kryterium zakupowe ma znaczenie dla mniej niż połowy badanych. Polacy coraz częściej mają świadomość, że marka oznacza przede wszystkim wydatki na reklamę, a niekoniecznie potwierdzoną jakość.
Na materiał, z którego zrobiony jest produkt, zwracają uwagę przede wszystkim trzydziesto- i czterdziestolatkowie. Z kolei na kraj pochodzenia produktu zwracają przede wszystkim uwagę wszyscy powyżej 35. roku życia. - Najpewniej wynika to z ich doświadczenia z przeszłości, gdy produkty z Zachodu były utożsamiane z dobrą jakością w przeciwieństwie do tych sprowadzanych z Azji. Dla młodszych konsumentów nie ma znaczenia, z jakiego kraju pochodzi dany produkt, bo są przyzwyczajeni do dostępności towarów z całego świata – konkluduje Czampiel.

Badanie przeprowadził instytut Kantar Millward Brown w dniach 22-28 października 2018 r. za pomocą komputerowo wspomaganych wywiadów telefonicznych (CATI) w ramach syndykatowego sondażu telefonicznego CATIBUS na reprezentatywnej próbie 1001 dorosłych Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,69

  • Śr

    0,32

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.