Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Mieszkańcy Śląska wolą samodzielne zakupy. Podczas wizyty w centrum handlowym wydają średnio 161 zł

Autor: www.dlahandlu.pl 24 września 2013 12:29

Na zakupach mieszkańcy Śląska są rozsądni, ale nie przesadnie oszczędni. Najczęściej skrupulatnie planują zakupy, ale nie stronią od promocji. Bardziej od rodzinnych zakupów, wolą kupować w pojedynkę. Co zadziwiające, na Śląsku to mężczyźni wydają więcej podczas jednorazowych zakupów, niż kobiety - takie wnioski płyną z raportu SMG/KRC Millward Brown przygotowanego dla Silesia City Center.

65 proc. mieszkańców tego regionu przyznaje, że robi zakupy w centrach handlowych, a 39 proc. uważa, że to dobre miejsce na spędzenie wolnego czasu.

Co odróżnia mieszkańców Śląska, od chociażby mieszkańców Warszawy czy Krakowa, to brak „zakupowego spontanu". Aż 75 proc. mieszkańców regionu skrupulatnie planuje swoje zakupy, wybierając się do centrum handlowego wyłącznie w określonym celu. Ponieść daje się jedynie na promocjach. Produktów o niższej cenie w centrum handlowym szuka 42 proc. Dla równowagi, 34 proc. lubi kupować drogie i luksusowe rzeczy. Aż 37 proc. przebadanych skłonnych jest kupić na próbę nowy, wcześniej nieznany produkt.

- Mieszkańcy regionu przyzwyczaili się już do galerii handlowych. Oczekujemy od tych miejsc coraz więcej, coraz lepiej je także rozumiejąc. Wiemy już, jaki jest cykl promocji i wyprzedaży, mamy swoje ulubione sklepy i marki, do których się przywiązaliśmy. Kupując potrafimy to wykorzystać - mówi Dominika Musialik z Silesia City Center.

- Coraz chętniej także spędzamy wolny czas w galeriach, nie traktując już ich na zasadzie „kupię i wychodzę". Stąd rosnąca w ostatnich latach liczba kawiarni i restauracji w centrach handlowych oraz tzw. stref rozrywki z siłowniami, fitness clubami czy salami zabaw dla dzieci - dodaje. Dziś 37 proc. mieszkańców Śląska spędza na zakupach ponad 1 godzinę. Średni czas wynosi obecnie 1 godzinę i 48 minut - tyle statystyczny mieszkaniec regionu potrzebuje na „szybki" shopping.

Aż 78 proc. mieszkańców regionu preferuje samodzielne zakupy. Ze współmałżonkiem lub partnerem zakupy robi 56 proc., aż 66 proc. nie wyobraża sobie zakupów z dzieckiem. Mieszkańcy Śląska lubią za to kupować w gronie przyjaciół - takie towarzystwo na zakupy wybiera 55 proc. mieszkańców regionu - wynika z raportu SMG/KRC Millward Brown dla Silesia City Center.

W największym centrum handlowym w regionie - Silesia City Center, średnio podczas jednej wizyty klienci wydają 161 zł, z czego więcej wydają mężczyźni - 171 zł, kobiety - 153 zł. To niewiele mniej, niż średnia krajowa wydatków w galeriach handlowych, wynosząca dziś 185 zł, podczas jednej wizyty.

- Wydatki mieszkańców regionu w centrach handlowych systematycznie rosną. Przede wszystkim coraz więcej wydajemy na ubrania i kawiarnie, a także na usługi fryzjerów, kosmetyczek, a nawet dentystów, które dostępne coraz częściej w centrach handlowych. Rosną także nasze wydatki w sklepach z ubraniami i zabawkami dla dzieci oraz w sklepach sportowych - wylicza Musialik.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.