Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Millenialsi i pokolenie Henryków a zmiany wzorców konsumpcji żywności w Polsce

www.portalspozywczy.pl 19 maja 2017 13:15

Rośnie zamożność polskiego społeczeństwa, zmiany w stylu życia sprzyjają wzrostowi konsumpcji żywności poza domem oraz wyższemu spożyciu dań gotowych, zwiększa się świadomość diety - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Jakub Olipra z Credit Agricole Bank Polska S.A.

Przyjmuje się, że pokolenie tzw. Millenialsów to ludzie urodzeni między 1980 r. a 2000 r. Czyli są to obecnie osoby w wieku od 17 do 37 lat. Zgodnie z danymi GUS w tym przedziale wiekowym znajduje się 11,2 mln Polaków (ok. 29 proc. populacji Polski). - Tym samym jest to grupa bardzo zróżnicowana. Przykładowo obejmuje ona zarówno osoby, które jeszcze nie weszły na rynek pracy, jak i osoby które są na nim kilkanaście lat. Można oczekiwać, że inaczej będą wyglądały decyzje zakupowe 17 latka, który pozostaje nadal na utrzymaniu rodziców niż 37 latka, który od dawna jest niezależny finansowo i założył własną rodzinę - wylicza Jakub Olipra.

Jego zdaniem podobnie sytuacja wygląda w przypadku tzw. grupy Henryków (z ang. Henry- high-earners-not-rich-yet) obejmującej ludzi o relatywnie wysokich dochodach, których nie można jeszcze określić jako osoby zamożne. - W swojej definicji jest to bowiem podział oparty na dochodzie a nie wieku, co sprawia że grupa Henryków podobnie jak grupa Millenialsów jest bardzo różnorodna. Warto bowiem zauważyć, że inaczej wygląda wzorzec konsumpcji osoby o relatywnie wysokich dochodach, która dopiero weszła na rynek pracy i może oczekiwać znacznego wzrostu zarobków w przyszłości, niż osoby 20-30 lat starszej o takich samych dochodach będącej u szczytu swojej kariery. Tak szerokie definiowanie grup konsumenckich stwarza oczywiście problemy w formułowaniu strategii sprzedażowej. Dlatego byłbym ostrożny z nadmiernym przywiązywaniem się do tych definicji - mówi Jakub Olipra.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.