Millenialsi nie rzucili się na stacje w niedziele z zakazem handlu

Autor: mondaynews.pl 16 kwietnia 2018 08:38

Millenialsi nie rzucili się na stacje w niedziele z zakazem handlu

W niedzielę bez handlu millenialsów nie interesują zakupy na stacjach benzynowych
Według analizy firmy Proxi.cloud, 43,4% młodych konsumentów odwiedziło stacje paliw w dniu z zakazem sprzedaży (18.03), a 56,6% – w handlową niedzielę (25.03). Pierwszego poranka pojawiało się tam 30% konsumentów, a drugiego – 36%.

W oba ww. dni największy ruch odnotowano w porze popołudniowej, tj. od 13.00 do 18.00. Dopiero w godzinach od 19.00 do 24.00, kiedy handel był ograniczony, zarejestrowano prawie dwa razy wyższy odsetek osób w wieku od 18. do 34. roku życia. Zdaniem ekspertów, tego typu placówki nie mogą liczyć na zwielokrotnienie zysków w związku z wprowadzeniem ustawy. Klienci nie spełniają się tam zakupowo. Stacje oferują dość wąski asortyment i nie mogą go specjalnie uatrakcyjnić z uwagi na zbyt małą powierzchnię sprzedażową.

Z zebranych danych wynika, że w niedzielę wolną od handlu był mniejszy ruch na stacjach benzynowych. – Na zachowania zakupowe klientów mają wpływ różne czynniki. W tym wypadku istotna jest pogoda. W obie badane niedziele nie skłaniała konsumentów do wyjścia z domu. Ale, gdy zacznie się lato, zdecydowanie więcej osób będzie wyjeżdżało w dłuższe trasy i zatrzymywało się na stacjach. Obecność klientów rozłoży się równomiernie na wszystkie weekendy, bez względu na to, czy będzie obowiązywał zakaz handlu czy nie – mówi Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA.
Jak wyjaśnia dr Maria Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia „Forum dialogu gospodarczego”, wizyty w czynnych placówkach mają raczej charakter nieplanowany. Odbywają się przy okazji spacerów lub np. z powodu brakującego w domu pieczywa. I zdaniem eksperta, to raczej szybko się nie zmieni. Nie powstanie liczący się nowy kanał dystrybucji detalicznej przy okazji „uhandlowienia” stacji paliwowych. Co najwyżej, delikatnie poprawi się wynik finansowy niektórych z nich.
– Patrząc na wykresy powtarzalności odwiedzin, widać, że przeważająca większość millenialsów była raz w ciągu dnia na stacji, 69% – w niedzielę z zakazem sprzedaży, a 70% – w tę drugą. Podobne wyniki są uzyskiwane w analizach ruchu w sieciach handlowych. Zwykle jedna wizyta wystarcza konsumentom w każdym sklepie. Sądzę, że z czasem nic się nie zmieni, bo stacje nie są specjalnie atrakcyjnym miejscem dla młodych ludzi, np. na spotkania towarzyskie – zaznacza prezes Łuczak.
Według Sebastiana Starzyńskiego, konsumenci odwiedzający stacje raz w tygodniu to kierowcy, którzy jadą tam głównie po paliwo. Dlatego ta grupa dominuje. Dla nich zakaz handlu nie ma wiekszego znaczenia. Natomiast niezmotoryzowani millenilasi bywają tam częściej, gdy idą pieszo np. na przystanek autobusowy. Oni traktują to miejsce jako mały, osiedlowy „sklepik”. Im częściej ktoś pojawia się w danym punkcie, tym bardziej prawdopodobne jest takie podejście. Zatem w czasie zakazu handlu taki klient będzie wykazywał większą skłoność do wizyt, niż osoba, dla której najważniejszym celem jest zatankowanie samochodu.
– W przedziale od 7.00 do 12.00 na stacjach pojawiało się 36% konsumentów w niedzielę handlową i 30% – w dniu z zakazem handlu. Z moich obserwacji wynika, że większa aktywność w godzinach porannych występuje wtedy, gdy klienci wybierają się na zakupy do galerii handlowych. Wówczas po drodze zatrzymują się na tankowanie – zauważa Krzysztof Łuczak.
Natomiast dr Faliński twierdzi, że mniejszy ruch w niehandlowe poranki wynika z tego, że młodzi ludzie koncentrują się na „dużych” piątkowo-sobotnich zakupach w sieciach handlowych. Wtedy robią zapasy na niedzielę i rzadziej potrzebują dokupić coś do śniadania. Jeśli nie zbliża się dzień z zakazem sprzedaży, to łatwiej jest im o czymś zapomnieć i przyjść po to na stację. W tak okazjonalnych wizytach trudno doszukiwać się głębszego trendu ekonomicznego.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
  • expert 2018-04-16 09:17:04

    Według Sebastiana Starzyńskiego, konsumenci odwiedzający stacje raz w tygodniu to kierowcy, którzy jadą tam głównie po paliwo. Dlatego ta grupa dominuje. - No a jaka grupa ma dominować na stacjach benzynowych jak nie jadących po paliwo? Super ekspert!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,49

  • Śr

    6,92

  • Min

    4,44

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.