Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Ministerstwo chce dalszego ograniczenia reklam piwa

Autor: wirtualnemedia.pl 21 września 2017 10:02

Wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Krzysztof Michałkiewicz zwrócił się do przewodniczącego KRRiT z prośbą o ograniczenie reklam piwa w Telewizji Polskiej. Pytani przez Wirtualnemedia.pl specjaliści z domów mediowych uważają, że TVP się na to nie zdecyduje, o ile zmiana przepisów nie zmusi do tego wszystkich nadawców, m.in. dlatego że dużo spotów piwa jest obecnie emitowanych w godz. 20-23, czyli najdroższym czasie antenowym.

Krzysztof Michałkiewicz o działaniach Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakresie promowania alkoholu poinformował w odpowiedzi na interpelację posłanki PO Joanny Fabisiak, która zwróciła uwagę, że średnie roczne spożycie piwa na Polaka wzrosło z 39 litrów w 1995 roku do 99 litrów w 2015 roku. Ponadto według statystyk alkoholu nadużywa 12 proc. dorosłych Polaków, m.in. niektóre kobiety w ciąży. Fabisiak zwróciła też uwagę, że w marcu br. Sejm przyjął uchwałę w sprawie troski o trzeźwość narodu.

Zgodnie z obecnymi zapisami Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz Ustawy o radiofonii i telewizji w większości mediów w ogóle nie mogą być publikowane reklamy alkoholu, natomiast w telewizji, radiu i kinach spoty piwa mogą być emitowane tylko w godz. 20-6. 

Eksperci z domów mediowych pytani przez Wirtualnemedia.pl są zgodni, że Telewizja Polska sama nie ograniczy czasu emisji spotów piwa, np. poprzez przesunięcie początkowej pory z godz. 20 na 22 czy 23. Powody są dwa: piwo to znacząca kategorie reklamowa, a godz. 20-23 to tzw. prime time, kiedy zazwyczaj osiągana jest bardzo dobra oglądalność, w efekcie czego ceny czasu reklamowego są najwyższe.

Czytaj więcej na: wirtualnemedia.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,14

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.