Mintel: Europejczycy pokochali piwa rzemieślnicze

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2018 09:46

Mintel: Europejczycy pokochali piwa rzemieślnicze Fot. Shutterstock

Według Mintel Global New Products Database (GNPD), w 2013 r. Ameryka Północna, a szczególnie Stany Zjednoczone, zdominowała światowy przemysł piw rzemieślniczych, odpowiadając za 52 proc. wszystkich wprowadzanych na rynek piwnych produktów tego typu, w porównaniu do zaledwie 29 proc. w Europie. Od tego czasu historia się odwróciła. W 2017 r. 54 proc. premier pochodziło z Europy, a tylko 19 proc. z Ameryki Północnej.

Od 2013 roku na europejskim rynku piwa rzemieślniczego odnotowano ogromny wzrost, a liczba nowych produktów tzw. piw kraftowych zwiększyła się ponad dwukrotnie, osiągając wzrost o 178 proc. Podczas gdy Stany Zjednoczone są nadal najbardziej innowacyjnym rynkiem na świecie, a 17 proc. wszystkich światowych premier piw rzemieślniczych powstało w tym kraju w 2017 r. Natomiast sześć z dziesięciu najbardziej innowacyjnych rynków znajduje się w Europie.

- W ciągu ostatnich kilku lat zainteresowanie piwem rzemieślniczym przenosiło się z USA do Wielkiej Brytanii, a teraz do Europy kontynentalnej. Nasze badania sugerują, że Europejczycy akceptują piwo rzemieślnicze, ponieważ poszukują nowych, bardziej ekscytujących ofert w porównaniu do ich zwykłych wariantów piw. Szczególnie dotyczy to takich rynków jak Niemcy, gdzie browary i style piwne pozostają niezmienione od wieków. Podczas gdy rynki takie jak Niemcy, Belgia i Czechy są nadal zdominowane przez własne style, konsumenci zainteresowani piwami rzemieślniczymi tez tam są, co daje ogromne możliwości dla producentów – mówi Jonny Forsyth, Associate Director, Mintel Food & Drink.

Z badania wynika, że osoby powyżej 18 roku życia, które w ciągu ostatnich 6 miesięcy sięgnęły po piwo, są zainteresowane wypróbowaniem różnych rodzajów piwa rzemieślniczego, takich jak Indian Pale Ales lub inne, które zdobyły już miejsce na bardziej dojrzałym brytyjskim rynku piwa rzemieślniczego. W Polsce odpowiedziało tak 64 proc. osób, we Francji 63 proc., we Włoszech 61 proc. i w Niemczech 50 proc.

Europejczycy są również gotowi wydać więcej na piwo rzemieślnicze. Około połowa konsumentów piwa we Włoszech (52 proc.), Francji (51 proc.), Niemczech (46 proc.) i Wielkiej Brytanii (45 proc.) przyznaje, że piwo rzemieślnicze "warte jest dodatkowych pieniędzy".

Jednak badania Mintel pokazują, że europejscy konsumenci nie przejmują się zbytnio różnicą między piwem "prawdziwego rzemiosła" (tj. wyprodukowanym przez mały, niezależny browar) a marką "rzemieślniczą", posiadaną przez dużych globalnych producentów. Prawie połowa hiszpańskich konsumentów piwa (45 proc.) twierdzi, że nie jest jasne, co czyni piwo „rzemieślniczym”, a mniej niż jedna piąta (17 proc.) niemieckich konsumentów piwa twierdzi, że wpłynęłoby to na ich decyzję o zakupie, gdyby marka rzemieślnicza była własnością dużej firmy. To wyzwanie dla prawdziwych producentów piw rzemieślniczych. Powodem do optymizmu może być fakt, że ponad dwa na pięć (44 proc.) konsumentów piwa w Wielkiej Brytanii chciałoby zobaczyć system certyfikacji piwa rzemieślniczego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.