Mintel: Konsumenci szukają lekkich, świeżych smaków

www.portalspozywczy.pl 8 kwietnia 2019 13:56

Globalna kategoria żywności i napojów w sposób mocno zaangażowany kreuje i odpowiada na trendy, którymi żyją konsumenci. Zmiany pór roku również stały się ciekawym wyznacznikiem nowości na półce sklepowej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

– Wraz z nastaniem cieplejszych dni, strategie produktowe przesuwają się w kierunku innowacji wokół nie tylko „okazji do grillowania”, ale także nowych odważniejszych doświadczeń, w tym „lżejszych, świeżych” smaków oraz ciekawych eksperymentów ze stroną wizualną, zarówno opakowania, jak i produktu – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

– Według danych konsumenckich firmy Mintel, niemal trzy piąte konsumentów na rynku niemieckim, hiszpańskim i włoskim przyznaje, że lubi próbować limitowanych edycji smakowych. W Polsce ten odsetek jest nieco wyższy, osiągając 70 proc. – dodaje.

– Przykładem takich „wiosenno-letnich” strategii mogą być kawy pod marką Tchibo Cafissimo wprowadzone w Niemczech w wariantach morela i pistacja, kwiatowe butelki Coca-Coli w Japonii, czy też dostępne w Londynie smakowe wody pod marką Press z dodatkiem węgla aktywowanego, spiruliny i probiotyków – tłumaczy ekspertka.

Podkreśla, że wiosną i latem w naturalny sposób na popularności zyskują „lżejsze” style odżywiania, w tym produkty bazujące na składnikach roślinnych, które nie są już wyłącznie adresowane do wegetarian i wegan.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,80

  • Śr

    2,84

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 931
Ilość aktualnych ofert: 287907

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.