Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Mintel na FRSiH: Trend prozdrowotny jest jednym z najsilniejszych

Autor: portalspozywczy.pl 22 października 2016 22:30

Obecnie bardzo silnym trendem jest trend prozdrowotny. Z naszych badań wynika, że 6 na 10 konsumentów w Polsce unika produktów bogatych w tłuszcze, sól, cukier lub redukuje je w diecie. 12 proc. konsumentów w Polsce deklaruje, że unika glutenu – mówiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel w trakcie debaty „Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Udział produktów pozycjonowanych jako wolnych od glutenu oraz od laktozy cały czas rośnie. W ten segment starają się wchodzić również marki masowe. Zwiększa się także rola trendu diety bez zbóż. Rośnie też liczba konsumentów, którzy są ostrożni, jeśli chodzi o konsumpcję nabiału, chociaż jest to niszowy kierunek. 13 proc. Polaków mówi o tym, że sięga po mleko bez laktozy lub mleko ze zredukowaną ilością laktozy. Soja była pierwszą alternatywą, teraz wariantów jest więcej np. mleko owsiane, kokosowe, ryżowe – mówiła Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy Mintel.

- 34 proc. Polaków ogranicza spożywanie czerwonego mięsa w diecie. 18 proc. Polaków je więcej produktów wegetariańskich w diecie, np. burgery sojowe czy różne odpowiedniki mięsne. 39 proc. Polaków ogranicza mięso lub unika go ze względów zdrowotnych – opowiadała Honorata Jarocka.

Podkreśliła, że rośnie liczba nowości pozycjonowanych jako wegetariańskie i wegańskie. Z 7 proc. w 2010 r. do 11 proc. w 2016 rok wzrosła liczba takich produktów. Np. firma Balcerzak produkuje parówki bezmięsne, informując na opakowaniu, że smakują tak samo jak mięsne. Na rynku niemieckim marka Hochland wprowadziła wiele wariantów serów – jako zamienniki mięsa, np. pasta serowa, gotowa kanapka z serem w środku.

- Powstają nawet alternatywy dla jajek, np. zamiennik jajek - produkt z Wielkiej Brytanii, sprzedawany jest w opakowaniu przypominającym opakowanie jajek. W środku jest saszetka z proszkiem. Innym trendem jest poszukiwanie nowych źródeł białka np. z alg morskich czy z owadów, np. mąka ze świerszczy – tłumaczyła.

Dodała, że obecnie bardzo modnym dodatkiem są tzw. superskładniki. Jednym z takich produktów jest lucuma – owoc z Peru, naturalnie słodki, o niskim indeksie glikemicznym. Sproszkowana wersja lucumy może być wykorzystywana jako słodzik. Lucuma idealnie wpisuje się w trend poszukiwania przez konsumentów naturalnych dodatków i substancji słodzących.

– Modne stają się również mikroalgi – chlorella, spirulina oraz euglena, ale dużą barierą może być jeszcze akceptowalność przez polskich konsumentów. Polski przykład to batoniki Purella Food z chlorellą. Ludzie zwracają uwagę również na proteiny z grochu, np. majonez bezjajeczny, który bazuje na proteinach z grochu, kurkumę, oraz super ziarna, np. pestki z dyni oraz nasiona chia. Szerszym trendem są produkty „wolne od”, czyli wolne od konserwantów, sztucznych barwników, glutenu, laktozy, soli czy cukru – tłumaczyła Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.