Mintel: Pięć głównych trendów na ten rok dla rynku FMCG

www.portalspozywczy.pl 26 lipca 2018 10:44

Mintel: Pięć głównych trendów na ten rok dla rynku FMCG Fot. Shutterstock

Według zespołu ekspertów Mintel, globalny rynek żywności i napojów pozostaje pod wpływem pięciu głównych trendów, zidentyfikowanych jako wiodące dla 2018 roku. Są to Pełna Jawność, Samospełniające się Praktyki, Nowe Wrażenia Zmysłowe, Preferencyjne Traktowanie i Strawa Naukowa, przy czym trzy pierwsze nabierają także szczególnego znaczenia dla rynku polskiego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel przedstawia pięć wiodących trendów:

1. Trend Pełna Jawność wskazuje na potrzebę większej przejrzystości w zakresie dialogu z konsumentami. Dzisiejszy konsument jest coraz bardziej świadomy, a także dociekliwy, dlatego marki, które w sposób transparentny komunikują się z finalnym odbiorcą mogą osiągnąć wyższy poziom wiarygodności i zaufania. Istnieje zapotrzebowanie na większy zasób informacji o danym produkcie, o tym jak powstał i skąd pochodzą składniki w nim zawarte. Na znaczeniu zyskują też produkty z lokalnymi/krajowymi korzeniami, które wpisują się w ideę patriotyzmu zakupowego oraz produkty, które podkreślają swoją etyczną i środowiskową odpowiedzialność. Według badań konsumenckich firmy Mintel dla rynku polskiego, aż 63% respondentów deklaruje, że są skłonni bardziej zaufać danej marce spożywczej, gdy na jej opakowaniu pojawiają się informacje o miejscu pochodzenia składników.

2. Trend Samospełniające się Praktyki mówi natomiast o zrównoważonej diecie jako elemencie rutynowego dbania o siebie. Rosnąca świadomość w temacie zdrowia i dobrego samopoczucia owocuje tworzeniem spersonalizowanych definicji dotyczących zdrowego odżywiania. Umiarkowanie staje się nowym słowem kluczowym, przy czym pojęcie ‘dozwolonej przyjemności’ staje się częścią zbilansowanej diety, a także receptą na odstresowanie. Niemal siedmiu na dziesięciu (66%) Polaków przyznaje, że pozwala sobie na okazjonalne przysmaki.

3. Nowe Wrażenia Zmysłowe to trend szczególnie atrakcyjny dla marek adresowanych do młodszego odbiorcy, np. Millennialsów czy Pokolenia Z. Dotyczy on możliwości w obszarze angażowania wielu zmysłów konsumenta, przede wszystkim poprzez eksperymenty z konsystencją, ale także z kolorem, kształtem i zapachem. Tego typu kreatywne rozwiązania oferują nowe doświadczenia i przeżycia, które warte są dokumentowania na portalach społecznościowych. Na przykład, 44% Polaków w wieku 16-24 wykazuje otwartość na żywność i napoje z unikalnymi teksturami.

4. Preferencyjne Traktowanie dotyka potrzeb i zmian w odniesieniu do stylów zakupowych. Ekspansja zakupów internetowych i mobilnych staje się początkiem nowej ery personalizacji. Zachęceni możliwościami oszczędzania czasu, konsumenci testują wiele różnych kanałów i technologii umożliwiających zakupy spożywcze. Ostatnie zmiany w sektorze zakupów spowodowały, że konsumentom oferuje się szybką i tanią dostawę, spersonalizowane i nieoczekiwane korzyści w ramach usług subskrypcyjnych, łatwość automatycznego uzupełniania zapasów oraz możliwość synchronizacji danych z inteligentnymi sprzętami domowymi.

5. Strawa Naukowa to z kolei krok w przyszłość – projektowanie rozwiązań dla globalnego rynku żywności i napojów za pomocą najnowszych osiągnięć technologii. Jednym z elementów postępującej rewolucji technologicznej jest między innymi laboratoryjnie hodowane mięso.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.