Mintel: Pięć trendów w segmencie marek własnych

www.portalspozywczy.pl 23 lipca 2018 11:15

Mintel: Pięć trendów w segmencie marek własnych Fot. Shutterstock

Marka własna staje się coraz bardziej istotnym elementem krajobrazu w przestrzeni żywności i napojów. Zmienia się jej wizerunek, a także atrakcyjność pod kątem innowacyjności. Analitycy firmy Mintel zidentyfikowali pięć trendów, które wskazują na zmiany, jakie nastąpiły i następują w segmencie marek własnych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

- Są to Premium for the Masses (Premium dla Wszystkich), Tell Me Your Story (Opowiedz mi Swoją Historię), Exploring New Niches (Eksplorując Nowe Nisze), Outside-The-Box (Poza Schematem) oraz Moral Brands (Etyczne Marki) - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

Oto pięć trendów zidentyfikowanych przez analityków firmy Mintel:

1. Premium dla Wszystkich

Trend Premium dla Wszystkich dotyczy zmian zarówno na półce sklepowej, jak i w świadomości konsumenta w odniesieniu do postrzeganej wartości dodanej. Oferta produktów spożywczych pod marką własną ulega ciągłym ulepszeniom, zaś wielu konsumentów coraz częściej poszukuje atrybutów pozacenowych. Pozycjonowanie premium zyskuje na znaczeniu, lecz kryterium niskiej ceny nadal jest bardzo istotne dla sporego grona odbiorców, wskazując na pewną polaryzację potrzeb. Na przykład, niemal czterech na dziesięciu (35%) respondentów w Polsce deklaruje, że w ostatnim okresie dokonali zakupu marki własnej z segmentu premium. Podobny odsetek ( 41%) mówi jednak o tym, że nie warto płacić więcej za marki własne premium.

2. Opowiedz mi Swoją Historię

Kolejny z trendów – Opowiedz mi Swoją Historię – wskazuje na rosnące zainteresowanie sieci handlowych dotarciem do konsumentów dociekliwych – tych, którzy o produktach i inspiracjach za nimi stojącymi chcą wiedzieć więcej. W odpowiedzi marki własne częściej wykorzystują w swojej komunikacji nawiązania do pochodzenia produktu i jego składników, ze szczególnym naciskiem na krajowe/lokalne korzenie. Niemal siedmiu na dziesięciu (68%) Polaków stwierdza, że łatwiej zaufać danemu produktowi pod marką własną, gdy na opakowaniu znajdują się informacje mówiące o tym, gdzie i/lub jak został on wyprodukowany.

3. Eksplorując Nowe Nisze

Eksplorując Nowe Nisze to postępujący wzrost w odniesieniu do pokrycia kategorii produktowych pod marką własną. Pojawiają się one w wielu nowych segmentach, poza tym podstawowymi, uznanymi za niezbędne w kuchni. Adresowane są one coraz częściej do młodych konsumentów i wyróżniają się na półce sklepowej wysokim poziomem innowacyjności. Często są one kreatorami nowych kategorii czy rozwiązań produktowych. Przykładem może być linia Wicked Kitchen wprowadzona przez sieć Tesco w Wielkiej Brytanii, która obejmuje wegańskie dania gotowe, pizzę, kanapki oraz sałatki.

  • MK 2018-07-28 11:38:53

    Ja od pewnego czasu używam produktów MK i obserwuję jej rozwój. Każdy produkt, który kupię jest wyjątkowo dobry właśnie o jakości PREMIUM i w dolnym przedziale cenowym. Po przeczytaniu tego artykułu już zrozumiałem dlaczego je kupuję.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,51

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551950

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.