Mintel: Ponad połowa Polaków unika słodkich pokarmów

www.portalspozywczy.pl 6 kwietnia 2018 09:25

Z badania firmy Mintel wynika, że względy zdrowotne odgrywają coraz większą rolę w codziennych decyzjach dotyczących zakupów żywności. Prawie sześciu na dziesięciu Polaków twierdzi, że ogranicza lub unika słodkich pokarmów, ale okazjonalne smakołyki mogą być nadal częścią zrównoważonej diety. Faktem jest, że 65 proc. polskich konsumentów przyznaje się do tego, że pozwala sobie na nie od czasu do czasu. Okazjonalne "odpusty" są niezbędnym składnikiem zrównoważonych stylów życia.

Podążając za tym trendem firma Wawel podjęła kroki mające na celu udoskonalenie swojego portfolio produktów cukierniczych. Od września 2017 r. jej produkty przechodzą proces przeformułowania, który obejmuje ulepszenie i uproszczenie receptur poprzez usunięcie składników, takich jak sztuczne barwniki, środki smakowe i konserwujące, a także emulgator E476 i olej palmowy. 

Jak wynika z badania Mintela, oświadczenia dotyczące składników i otwarta komunikacja są nie tylko potrzebne, ale mogą okazać się opłacalne dla marek cukierniczych. Może to mieć także kluczowe znaczenie dla pozyskania konsumentów świadomych zdrowia, którzy szukają smakołyków, które poza dostarczaniem "odpustów" mogą również wspierać ich cele zdrowotne i zdrowotne.

Jak podaje Honorata Jarocka, analityczka Mintela, marki cukiernicze mogą wykorzystać okazję trendu clean label do ulepszenia swoich receptur i edukowania konsumentów o składnikach używanych w ich produktach - w celu zwiększenia przejrzystości i zaufania. To z kolei może spowodować wysyp nowych produktów na rynku. Warto jednak pamiętać, że to smak pozostanie kluczem wyborów konsumenckich na rynku słodyczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.