Mintel: Roślinna półka sklepowa jest coraz szersza

www.portalspozywczy.pl 16 sierpnia 2019 11:34

Z danych firmy Mintel wynika, że 25% respondentów w Polsce ogranicza ilość nabiału w diecie ze względów zdrowotnych, zaś 15% deklaruje, że woli smak napojów roślinnych niż mleka krowiego / koziego. Dodatkowo, aż 44% uznaje roślinne alternatywy dla jogurtu za równie smaczne jak jogurty nabiałowe.

- Trend związany z rosnącą popularnością diet inspirowanych roślinnymi składnikami, w tym weganizm, wegetarianizm i fleksitarianizm, jest coraz mocniej widoczny na globalnym rynku spożywczym, a także w Polsce. Na przykład, konsumenci chętniej eksperymentują z roślinnymi alternatywami w kategorii produktów nabiałowych, mimo tego, że liczba osób stosujących w 100% dietę wegańską jest nadal ograniczona. Mimo to, roślinna półka sklepowa przyciąga także osoby, które poszukują nowych i różnorodnych doznań smakowych, ale także osoby borykające się z nietolerancjami/alergiami - tłumaczy Honorata Jarocka/Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Jak dodaje, analizując informacje pochodzące z Globalnej Bazy Nowych Produktów (GNPD: Global New Products Database) firmy Mintel, pomiędzy sierpniem 2016 roku a lipcem 2019 roku, roślinne zamienniki mleka stanowiły 44% udział w całej kategorii mleka, mleka smakowego i roślinnych alternatyw pod kątem liczby wdrażanych innowacji. Podobny rozkład odnotowano w całym regionie europejskim.

Z uwagi na spory potencjał drzemiący w kategorii roślinnych alternatyw dla nabiału, w innowacje rynkowe inwestują nie tylko niszowi gracze specjalizujący się w produktach roślinnych, ale także duże, rozpoznawalne firmy z branży nabiałowej. 

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,20

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6551
Ilość aktualnych ofert: 303040

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.