Mintel: Wraca moda na kiszonki

www.portalspozywczy.pl 2 sierpnia 2017 13:51

- Jedna z najstarszych metod konserwowania żywności, fermentacja, obecnie przeżywa swoisty renesans w skali globalnej. W efekcie, produkty typu kimchi, kefir i kombucha cieszą się rosnącą popularnością z uwagi na unikalne benefity zdrowotne i smakowe - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

- W skali lokalnej, w kontekście rynku polskiego, obserwujemy ponowne włączanie do codziennych jadłospisów tradycyjnych kiszonek takich jak kiszona kapusta czy ogórki kiszone. Konsumenci coraz chętniej eksperymentują także z innymi składnikami, częściej również kisząc samodzielnie w domu - zapewnia ekspertka firmy Mintel.

Jej zdaniem takie ‘powroty do przeszłości’ idealnie wpisują się w jeden z globalnych trendów firmy Mintel na rok 2017 – ‘In Tradition We Trust’, czyli ‘Wierzymy w Tradycję’, mówiący o tym, że większe grono konsumentów poszukuje obecnie poczucia bezpieczeństwa i autentyczności płynącego z inspiracji tradycyjnymi recepturami, smakami i formatami. Moda na kiszenie związana jest także z zainteresowaniem żywnością naturalnie funkcjonalną, ze szczególnym uwzględnieniem produktów, które poprawiają komfort trawienny - dodaje Honorata Jarocka, senior food and drink analyst w firmie Mintel.

Według danych firmy Mintel, prawie siedmiu na dziesięciu (69%) respondentów w Polsce uważa, że prozdrowotne benefity oferowane przez żywność naturalną są dla nich atrakcyjniejsze niż dodane atrybuty oferowane przez żywność funkcjonalną/fortyfikowaną. Dodatkowo, patrząc na decyzje zakupowe, prawie połowa Polaków (46%) deklaruje, że sięga po produkty z atrybutami funkcjonalnymi właśnie z uwagi na oferowane przez nie korzyści trawienne. Istotne z perspektywy preferencji konsumentów są również kwestie upodobań w odniesieniu do smaku. Okazuje się, że aż 82% Polaków wykazuje zainteresowanie smakami, które inspirowane są dzieciństwem lub tradycjami. - Warto wspomnieć, że odsetek odpowiedzi twierdzących w pozostałych krajach europejskich objętych badanie (Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania) by niższy, oscylując pomiędzy 67% a 75% - dodaje Honorata Jarocka. 

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,63

  • Min

    1,85

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.