Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla to najczęściej kupowane marki własne

Autor: dlahandlu.pl 16 października 2019 09:16

Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla to najczęściej kupowane marki własne fot. biedronka.pl

30,6 mld zł wyniosła w 2018 roku sprzedaż marek własnych rosnąc o 5,2% w stosunku do roku poprzedniego. To 20,1% sprzedaży produktów FMCG w Polsce.  Dyskonty odpowiedzialne za 81,8% tej sprzedaży, stworzyły potęgę marek nabiałowych. Mleczna Dolina z Biedronki i Pilos z Lidla należą do najczęściej kupowanych produktów marek własnych.

- Produkty marek własnych na dobre zagościły w polskich domach. Co 5 artykuł w koszyku FMCG to produkt marki własnej, kupowany najczęściej w dyskoncie, gdzie najchętniej sięgamy po nabiał - mówi Justyna Duda, Senior Client Consultant w Nielsen Connect, jedna z autorek raportu. Marki własne można przypisać do 4 głównych grup pod względem ich znaczenia  dla danej kategorii oraz dynamiki rozwoju. Według Nielsena Connect marki własne nabiałowe są przykładem “głodnych lwów”, czyli charakteryzują się wzrostem i udziałem powyżej średniej, co oznacza że ta grupa wciąż posiada potencjał dalszego wzrostu - dodaje ekspertka.

W kolejnych grupach znalazły się “szybkie króliki” odnotowujące wysokie wzrosty przy niskim udziale w rynku oraz “śpiące myszy” z wolniejszymi wzrostami i również niskim udziale w rynku. Na pograniczu tych dwóch grup znajdują się napoje bezalkoholowe. Z kolei “spokojne słonie” generujące niższe wzrosty, ale przy wysokich  udziałach w rynku to domena tzw. “suchej półki” obejmującej m.in: przyprawy, produkty i dania chłodzone, oleje, makarony, zupy, sosy, mąkę, cukier i inne podstawowe produkty spożywcze.

 - Polacy docenili jakość marek własnych. Aż 44% z nich deklaruje, że wybiera więcej takich produktów. 7 lat temu twierdziła tak tylko 1/3 badanych -  wskazuje Piotr Murawski, Client Specialist w Nielsen Connect, drugi z autorów raportu. Dzieje się tak m.in. dlatego, że marki własne podążają tą samą drogą trendów, co produkty brandowe. Premiumizacja, czyli oferowanie wysokiej jakości wyjątkowych i ekskluzywnych produktów w przystępnych cenach to jeden z obserwowanych kierunków - uzupełnia ekspert.

Trend premiumizacji jest napędzany także optymizmem zakupowym Polaków. Jak wynika z badania TCB Global Consumer Confidence Index, wskaźnik dla Polski wyniósł w drugim kwartale 2019 roku 106 punktów, co oznacza, że Polacy pozytywnie oceniają swoje perspektywy zawodowe, finanse osobiste oraz deklarują, że są skłonni wydawać pieniądze. Wyróżnia nas to na tle przeciętnego Europejczyka, ponieważ wskaźnik dla Europy wyniósł tylko 87 punktów.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7970
Ilość aktualnych ofert: 489369

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.